شما در مقابل مالباختگان مسول هستید ولی میتوانند از شخص کلاهبردار شکایت و پیگیری کنید
باید پرداخت کنید اما از کلاهبردار نیز می توانید شکایت کنید
با سلام باید ابتدا رضایت شاکی را اخذ و سپس علیه کلاهبردار واقعی شکایت کنید
پیگیری قضایی: شما میتوانید به پلیس فتا یا نهادهای قانونی مربوطه مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید که حساب شما به اشتباه مسدود شده است. اگر هیچگونه سوء نیتی نداشتهاید، این امر میتواند در رفع مشکل شما کمک کند. مراجعه به دادگاه: در صورتی که طرف مقابل از شما شکایت کرده باشد، لازم است در دادگاه حضور یابید و دفاعیات خود را ارائه دهید. اگر شما از ابتدا در جریان کلاهبرداری نبودهاید و تنها بهعنوان واسطه عمل کردهاید، ممکن است از مسئولیت قانونی خود کم کنید. در نهایت، بستگی به نوع جرم و تحقیقات دارد که آیا شما بهطور کامل از مسئولیت خود رهایی پیدا خواهید کرد یا خیر.
نباید فریب این لفراد را میخوردید باید منتظر رسیدگی مراجع قضایی و انتظامی باشید
طبق ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین کلاهبرداری، اگر پولی به حسابتان واریز شده و سپس مدعی کلاهبرداری شوند، لازم است فوراً مستندات خرید یا پرداخت را ارائه کنید. درصورت اثبات سوءنیت آن فرد (ایجاد حساب واسط و فریب شما)، مسئولیت کیفری متوجه اوست. اما جهت رفع مسدودی حساب باید مدارک را ارائه دهید و همکاری کنید.
با اثبات سوءنیت آن فرد کلاهبردار مسئولیت کیفری متوجه اوست ولی شما در برابر آنها مسولید
شکایت کنید این اقدامات معمولا مجاز نیست
با سلام شما نیز می توانید از شخص کلاهبردار شکایت کنید و از طریق مرجع مربوطه موضوع را پیگیری کنید.
شکوائیه با عنوان مجرمانه کلاهبرداری رایانهای را از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید
میتوانید از شخص کلاهبردار شکایت کنید
باسلام از آن فرد سریعا شکایت کنید و مدارک لازم جهت رفع اتهام تان را به ارگان مربوطه ارائه دهید اگر ثابت کنید سوء نیت نداشتید مسئولیت کیفری ندارید اما اگر مبلغی به حساب شما واریز شده باشه در خصوص مبلغ مسئولیت مدنی حقوقی دارید و باید عودت دهید و از مجرم اصلی مطالبه اش کنید
با درود پرسشگر ارجمند متاسفانه امکان بروز مشکل وجود دارد
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.