با توجه به سوال شما به نظر نمیرسد که خسارت از چند میلیون بیشتر باشد با این حال اگر اقدام به تامین دلیل و کارشناسی کنید و مجدداً هم باید دادخواست حقوقی برای دریافت خسارات طرح کنید معادل آن مبلغ را باید خرج کنید تا بتوانید فقط طرف را محکوم کنید با طرف مقابل توافق کنید
از طریق دفاتر خدمات قضایی مطابق ادله شکایت نمایید و به ماده 160 و 211 قانون مجازات اسلامی استناد فرمایید
نیاز به بررسی بیشتر و گفتگو متقابل دارد تا اظهارنظر دقیقی بتوان کرد و
وضعیت خودرو باید به حالت سابق برگردد
باسلام در هر صورت باید وضعیت خودروی شما به وضعیت سابق بازگردد
توجه به توضیحات شما، این موضوع چند جنبه قانونی دارد که باید در نظر گرفته شود. مراحل و نکات مهم: 1. گزارش پلیس و کروکی: اگر در زمان حادثه گزارش پلیس و کروکی تصادف تهیه نشده، پیگیری قضایی ممکن است دشوار شود. پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول تشخیص تقصیر است و باید کروکی تنظیم شود تا مقصر مشخص گردد. 2. پیامکها و ادله: پیامکها و هرگونه مدرکی که نشان دهد طرف مقابل پذیرفته خسارت را پرداخت کند، میتواند در دادگاه به عنوان سند استفاده شود. اما پیامک به تنهایی کافی نیست و نیاز به شواهد دیگر (مثل شهادت شاهد یا گزارش پلیس) دارد. 3. هزینه کارشناسی: اگر به شورای حل اختلاف یا دادگاه شکایت کنید، باید درخواست کارشناسی خسارت بدهید. هزینه کارشناسی معمولاً درصدی از مبلغ خسارت است و شما باید این هزینه را ابتدا پرداخت کنید. اگر مقصر بودن طرف مقابل اثبات شود، هزینه کارشناسی هم به عهده او خواهد بود. 4. نوع خسارت و جبران آن: در تصادفات، جبران خسارت معمولاً به صورت تعویض قطعه یا پرداخت معادل ارزش آن انجام میشود. یعنی اگر سپر، راهنما و جلوپنجره شما قابل تعمیر نباشند، هزینه تعویض آنها (بر اساس نظر کارشناس) محاسبه و مطالبه میشود. اگر آسیب جدی نباشد، ممکن است کارشناس فقط هزینه تعمیر را تعیین کند. 5. ارزش پیگیری: اگر خسارت شما زیاد نیست (مثلاً کمتر از چند میلیون تومان)، شاید هزینههای دادرسی، زمان و انرژی برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشد. اما اگر خسارت زیاد است یا به دنبال احقاق حق خود هستید، شکایت و پیگیری ارزشمند خواهد بود.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.