مشاوره حقوقی رایگان - عدم دریافت سفارش اینترنتی

سلام من دو ماه پیش دو کاپشن از جزیره قشم سفارش دادم تا الان بدستم نرسیده با پیگیریی هایی که انجام دادم فروشنده و پست میگن پلیس راه آهن تهران توقیف کرده بسته رو و نامه زدیم جواب نمیده الان دوماهه دارن با این حرف سر میدونن آیا میتونم به فروشنده اظهارنامه بفرستم البته کدملیشو ندارم فقط ادرس مغازه و تلفن و کارت تلفنشو دارم، و در اظهارنامه مهلت تعیین کنم برای ارسال دوباره یا عودت مبلغ مورد نظر و بعدش شکایت کنم شهر من اردبیل هست ممنون از راهنماییتون

پاسخ ها:


اظهارنامه ارسال کنید ولیکن در اظهارنامه یک راهکار انتخاب کنید و به ایشان تذکر دهید

17:34:44   1403/10/30

اظهارنامه ارسال سپس طرح دعوی مطالبه کالا کنید

17:38:45   1403/11/2

بله، شما می‌توانید از طریق ارسال اظهارنامه رسمی به فروشنده اقدام کنید و درخواست خود را برای ارسال دوباره بسته یا بازگشت مبلغ پرداختی مطرح کنید. اظهارنامه ابزاری قانونی و رسمی است که برای اعلام یا درخواست مواردی به طرف مقابل استفاده می‌شود. در این مورد نکات زیر را مد نظر داشته باشید: مراحل اقدام: 1. تهیه اظهارنامه: اظهارنامه را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تنظیم کنید. در متن اظهارنامه به خرید خود، پرداخت مبلغ، و عدم دریافت کالا اشاره کنید. مشخصات فروشنده (آدرس مغازه، تلفن، یا هر اطلاعات دیگری که دارید) را وارد کنید. در پایان، مهلت مشخصی (مثلاً 7 یا 10 روز) برای ارسال کالا یا بازگرداندن مبلغ تعیین کنید. 2. عدم دسترسی به کد ملی: اگر کد ملی فروشنده را ندارید، می‌توانید با ارائه آدرس مغازه و تلفن او، اظهارنامه را ارسال کنید. این اطلاعات کافی است. 3. پیگیری از پلیس راه‌آهن: با ارائه کد رهگیری پستی، دلیل توقیف بسته را از پلیس راه‌آهن تهران جویا شوید. شاید بسته نیاز به مجوز یا پرداخت عوارض گمرکی داشته باشد. 4. شکایت قضایی: اگر فروشنده به اظهارنامه پاسخ نداد، می‌توانید در سامانه «عدالت الکترونیک» شکایتی تحت عنوان عدم انجام تعهد یا کلاهبرداری ثبت کنید. در متن شکایت به اظهارنامه ارسال‌شده، عدم پاسخگویی فروشنده، و جزئیات خرید اشاره کنید. همچنین می‌توانید شکایتی از پلیس راه‌آهن به دلیل عدم پاسخگویی به نامه‌های ارسال‌شده مطرح کنید. 5. محل طرح دعوی: شما می‌توانید شکایت خود را در محل اقامت خود (اردبیل) یا در محل مغازه فروشنده مطرح کنید. نکات مهم: از تمام اسناد (فاکتور، رسید پرداخت، پیام‌ها، کد رهگیری پستی و ...) کپی تهیه کنید. اگر مشکل از طرف پست یا پلیس راه‌آهن باشد، شکایت را باید علیه آن‌ها مطرح کنید. در صورتی که موضوع حل نشد، از طریق یک وکیل متخصص اقدام کنید. اگر به نمونه متن اظهارنامه نیاز داشتید، اطلاع دهید.

17:32:42   1403/10/30

سوالات مرتبط

کلاه برداری
سلام من چند وقت پیش ازیه پیجی سفارش ساعت دادم و الان یه ماهه ک جواب بنده رو درست و حسابی نمیده و داره بازیم میده و پولی ک ک جهت ساخت اون ساعت دادم رو واریز کردم ولی متاسفانه بالحن بد و پرخاشگرانه جواب...
عدم دریافت کالا
باسلام بنده طی چندین فاکتور از شرکت دارویی، دارو خریداری کردم و چند چک اخر رو نتونستم پرداخت کنم شکایت کردن و اعسار زدم و درحال حاضر اقساط پرداخت میکنم. شرکت تمامی فاکتورهارو رسمی صادر میکرده اما چند ...
کلاهبرداری در اینستاگرام
با سلام بنده چند وقت پیش در اینستا گرام با پیجی آشنا شدم که میگفتند سگ رایگان میدیم و فقط پول ارسال و لوازم را میگیریم بنده پول را فرستادم و خورد خواستم ببینم چطوری میشه شکایت کرد و جواب میگیرم فقط د...
محصول پستی
سلام من یک ماه پیش محصولی سفارش دادم از فروشگاه اینترنتی و فروشنده خیلی دیر ارسال کرد و بعد از دو روز پذیرش از طرف پست نوشته شد مرسوله از سامانه حذف گردید. من متوجه شدم این فروشنده همینطوری سر بقیه رو...
کلاهبرداری اینترنتی
با سلام حدود یکماه پیش از یک پیج اینستاگرام کالای را خریداری و پول را به حساب آنها انتقال دادم اما تا به امروز نه کالا را دادن و نه پول را، همچنین دیگه جوابگو نیستن و هیچ راه ارتباطی به جز همان پیج خو...