مشاوره حقوقی رایگان - قوانین تجارت الکترونیک در خصوص مرجوعی کالا

سلام وقت بخیر. من فروشگاه اینترنتی دارم، اخیرا یکی از سفارشاتی که بدست مشتریان من رسیده به ادعای آن شخص ایراد داشته و در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات علیه ما شکایتی ثبت کرده است. ما در قوانین مرجوعی خود نوشته ایم: "با هدف جلب رضایت مشتریان خود، سیاست مرجوعی کالا را با ضمانت بازگشت 7 روزه ارائه می‌دهد. مشتریان موضف هستند هنگام دریافت کارتن/پاکت مرسوله خود از از زمان باز کردن مرسوله تا تست کامل دستگاه ویدیو با کیفیت بالا تهیه نمایید که درآن تمام جزئیات بسته بندی، لیبل فروشگاه و همه چیز مشخص باشد. بدیهی است تهیه ویدیو بعد از بازگشایی مرسوله فاقل اعتبار است و ادعای مشتری مبنی بر ایراد یا کسری کالا فاقد اعتبار است. " درخواست ثبت ویدیو از آنباکسینگ مرسوله به دلیل پیشگیری از سواستفاده های احتمالی قیید شده است، مشتری ادعا دارد کالا به عمد خراب ارسال شده ولی ما کالا ها را قبل از ارسال بررسی میکنیم، قبلن هم با مشکلات مشابهی مواجه شدیم که مشتریان به واسطه خرابی و تهدید به شکایت قصد اخاذی از ما را داشتندو چند ماهی است این بند را به قوانین مرجوعی خود اضافه کرده ایم و میخواهیم بدانیم آیا با استناد به این موضوع و عدم ارائه ویدیو از آنباکسینگ کالا توسط مشتری، ما مجبور به مرجوعی کالا هستیم؟ آیا رای داوری علیه ما است؟

پاسخ ها:


مدارک و مستندات نیاز به بررسی دارد

11:48:09   1403/9/3

با سلام با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است

23:15:02   1403/9/2

مطابق قانون تجارت الکترونیکی فروشنده ملزم است ظرف 7 روز بدون اخذ دلیل از مشتری کالا را مرجوع کند و صرفاً هزینه پست بر عهده مشتری خواهد بود

09:46:24   1403/9/5

سوالات مرتبط

عدم عودت چک در صورت مرجوع کردن کالا
سلام از واسطه خرید کردم نتونستم جنسو بفروشم چکو پاس کنم جنسو مرجوع کردم به همون واسطه که چکمو برام بگیره بیاره چنبار بهش گفتم گفت میگیرم میارم چن وقت پیش پیام اومد برام که روی همون چک اقدام کرده یه ش...
پس دادن کالای خریداری شده
من یک چرخ خیاطی سردوز استوک را نقداخریدم و کالا را تحویل گرفتم .پس از یک روز از خرید کالا متوجه شدم ان کالا برای نوع کار من مناسب نیست و از خرید کالا پشیمان شدم .همچنین به نظر می رسد کالا را گران خرید...
عدم بازگشت جنس
سلام وقت بخیر من دوجفت کتونی خریدم فردای اون روز متوجه شدم اینا اصلا ضد آب نیستن وقیمتشون رو هم گرون دادن الان به شاگرد مغازه میگه ما اصلا پس نمیگیرم واسرار میکنه من گفتم اینا ضد آب نیستن لطفاً راهنما...
برگشت کالا
سلام، وقت بخیر من کالایی خریدم و همان روزی که کالا تحویل داده شد، راضی نبودم و به فروشنده اطلاع دادم برای برگشت کالا فروشنده قبول نکرد ولی من با توجه به قانون 7 روز برگشت کالا ، کالا را برگشت زدم و کد...
پس دادن کالا
با سلام. من در سفر کالسکه کودکی از فروشگاهی خرید کردم و فاکتور هم گرفتم. در کمتر از یک ساعت بعد از بررسی داخل هتل بدلیل نامرغوبی کالاسکه و همچنین عملکرد دشوار و ناایمنی که کالاسکه داشت از خریدمون پشیم...