اگر بتوانید با شهادت شهود یا مدارک دیگر ثابت کنید که کارمند بودهاید، سازمان میتواند حکم به پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما صادر کند.
اگر پرداخت 6 سال اول فقط نقدی بوده از شهود و سایر قرائن که نشون بده که شما کارگر اونجا بودید سر تایم میرفتید و هر چیزی که ثابت کنه در 6 سال شما اونجا بودید ارائه کنید.
در واقع برای اثبات رابطه کارگری باید یکی از دو تبعیت زیر را به اثبات برسونید.
1-تبعیت حقوقی: رابطه کارگر و کارفرمایی و اینکه شما ملزم به رفتن سرکار در زمان های مشخص بودید.
2-تبعیت اقتصادی: اینکه در ازای فعالیت حقوق می گرفتید.
بادرود
پرسشگر گرامی
اگر تابع قانون کار باشید
که بنظر هستید
حقوق و مزایای شما از جمله؛(مابه التفاوت حقوق
بن کارگری
حق مسکن
عیدی
پاداش
سنوات
حق بیمه{عدم پرداخت آن دو تا ده برابر نیز جریمه دارد به نرخ روز پرداخت}
اضافه کاری
و…)از طریق هیات های اداره کار قابل مطالبه است
در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده
سامانه روابط کار ثبت نام کرده
وکیل دادگستری اختیار نمایید و دادخواست تخصصی تنظیم گردد و….
بدیهی است
اثبات روابط کاری برعهده کارگر است
مستندات کارگر بودن نیز
قرارداد کتبی
شهادت شهود
تحقیق محلی
پرینت حساب
لیست حضور غیاب و……..میباشد.