سلام خیر حکم تخریب صادر نخواهد شد برای صدور حکم تخریب ساختمان باید اداره منابع طبیعی شکایت نماید و فقط با شرایطی خاص امکان صدور حکم تخریب وجود خواهد داشت
با توجه با توضیحات شما ، ظاهرا همسایه شکایت رفع ممانعت از حق ارتفاق و رفع تصرف عدوانی را مطرح کرده است و
در مورد قسمتی از زمین شما که جز منابع ملی است شما میبایست حسب مورد دادخواست حقوقی مناسب به طرفیت اداره منابع طبیعی اقامه نمایید و درخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده واحده و افزایش مستثنیات را مطرح نمایید جهت توضیحات تکمیلی تماس بگیرید
سلام اگر کارشناس منابع طبیعی مشخص کند که بخشی از ملک شما در محدوده اراضی منابع طبیعی قرار دارد و ساخت و ساز بدون مجوز انجام شده باشد، به طور معمول قاضی حکم به تخریب این بخشها میدهد. چرا که ساخت و ساز بدون مجوز در این اراضی معمولاً ممنوع است و قوانین حمایت از منابع طبیعی در این باره صریحاند
اگر طبق نظر کارشناس رسمی احراز شود که هر دو ملک در اراضی ملی و متعلق به منابع طبیعی قرار دارند، اصل دعوا از حالت اختلاف خصوصی خارج میشود و موضوع تصرف در اراضی ملی محسوب میشود؛ در این وضعیت معمولاً قاضی در دعوای خصوصیِ ادعای راه حق عبور رأی ماهوی به نفع هیچیک نمیدهد و پرونده را به جهت تعلق زمین به منابع طبیعی یا رد دعوا خاتمه میدهد و رسیدگی اصلی درباره قلعوقمع یا تخریب بنا فقط در صورت طرح دعوا از سوی اداره منابع طبیعی و طبق مقررات قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی انجام میشود، بنابراین اگر حکم تخریب صادر شود معمولاً برای هر ساختوساز واقع در اراضی ملی اعمال میشود نه فقط برای یک طرف.
بستگی به نتیجه رای قضایی دارد
قاضی دستور تخریب هر دو بنا در حریم منابع طبیعی را صادر می کند.
باسلام خدمت شما بزرگوار
اگر کارشناس رسمی تأیید کرده که ملک داخل منابع طبیعی است، قاضی ممکن است حکم به قلعوقمع/تخریب بناهای غیرمجاز بدهد؛ اما تصمیم نهایی به نوع تصرف، سابقه ثبتی، طرحهای مصوب و امکان اخذ مجوز/تعیین تکلیف از منابع طبیعی بستگی دارد و ممکن است برای هر دو ملک یا فقط بخشی از آن متفاوت صادر شود.
با درود
متن شکایت مطروحه دارای اهمیت است و ابتدا باید این موضوع روشن شود سپس امکان اظهار نظر وجود دارد.