درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خسارت تاخیر در تحویل خودرو

با سلام من یک خودرو sx5 با شرکت فردا موتور در تاریخ 1402/11/09قرارداد بستم که 462 میلیون پول با قرار تحویل 120 روزه واریز کردم تاریخ 1403/10/09یک سال بعد دعوت نامه آمد 445 میلیون تکمیل وجه کردم ولی ماشین 1404/07/20 تحویل شد و خسارت هم ندادند. حالا اول اظهار نامه بدهم یا شکایت کنم؟ آیا الزام هست در متن شکایت مبغ خسارت را بیاورم چون چند بار رفتم و درخواست بررسی کارشناس دادم دفتر خدمات قضایی ثبت نکرد میگه برگشت میخورد حتما مبلغ بیاورید و هزینه شکایت بالا میرود؟

پاسخ ها

سلام خسارت را با جلب نظر کارشناس مقوم نمایید

سلام خسارت تاخیر در انجام تعهد  فعلا مقوم به ....با جلب نظر کارشناس 

سلام

میزان خسارت توسط کارشناس ارزیابی میشود

سلام وقت بخیر

در قراردادهای خودروسازی ها بندی در خصوص خسارت تأخیر در تحویل و مبلغ روزانه  این خسارت درج شد است و بر همین اساس قابل مطالبه هست باید به تعداد روزهای تاخیر مبلغ خسارت قراردادی رو محاسبه کنید.الزامی به دادن اظهارنامه نیست مگر اینکه در متن قرارداد قید شده باشد

سلام خسارت تاخیر در انجام تعهد فعلا مقوم به ....با جلب نظر کارشناس 

خسارت تاخیر در انجام تعهد فعلا مقوم به ....با جلب نظر کارشناس 

سلام شما ابتدا اظهارنامه برای ایشان ارسال نمایید و سپس  دادخواست مطالبه خسارت با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری را مطرح نمایید 

خیر لازم نیست درخواست مطالبه خسارت با جلب نظر کارشناس  را نمایید  و خواسته  را مقوم  نمایید 

باسلام خدمت شما بزرگوار

اول اظهارنامه بفرستید و بعد دادخواست مطالبه خسارت تأخیر/ وجه التزام؛ بله، در دادخواست باید مبلغ خواسته را تقریبی یا علی‌الحساب درج کنید و اگر می‌خواهید هزینه دادرسی کمتر باشد، فعلاً عدد معقول و قابل‌استناد بزنید نه اینکه اصلاً مبلغ نیاورید.

باسلام بدوا تامین دلیل سپس اطهارنامه انجام دهید

خسارت تاخیر در انجام تعهد متصور است اما باید قرارداد مطالعه گردد

سوالات مرتبط

وکلای متخصص