درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - چاقو کشی

سلام بنده 17 ساله هستم که دو روز پیش به دلیل یک دعوای قدیمی با طرفم بحث کردم که متوجه شدم به دوستان 18 سال به بالایش برای درگیری با من زنگ زده ، بعد از باشگاه 3 نفر آدم (با خود طرف) بیرون از باشگاه منتظر من بودند و ما هم سه نفر بودیم که در فیلم دوربین مدار بسته هم مشخصه که اونها اول شروع کردند و برای دعوا آمده بودند ، من با چاقو یکی از اونها رو از ناحیه بالای کمر (پشت قفسه سینه) زخمی کردم که 8 تا بخیه خورد ولی در دوربین و مداربسته موقع زدن یا چاقو در آوردن نیافتاده فقط زیر یک ثانیه یک چیز در دست من برق زده که میتونم انکار کنم بگم کلید یا گوشی بوده و اینم بگم طرفم خیلی آشنا داره نظر شما چیه ؟ حکم دادگاه چیه ؟

پاسخ ها

پرونده در شعبه باید مورد مطالعه قرار گیرد 

سلام بهتر است واقعیت را انکار ننمائید. از سوی دیگر، از آن اشخاص، شکایت متقابل داشته باشید تا آنها نیز محکوم شوند.

اگر واقعاً:به تو حمله شده راه فرار یا دفع خطر منطقی نبوده و واکنشت برای دفع خطر بودهاین موضوع باید حقوقی مطرح شود. ولی چون چاقو استفاده شده، پرونده حساس است و دفاع مشروع همیشه آسان پذیرفته نمی‌شود.

به زندان بزرگسالان نمی‌روی؛ بلکه پرونده‌ات در دادسرای اطفال و نوجوانان بررسی می‌شود.

قاضی می‌تواند به‌جای حبس، حکم به اقدامات تأدیبی یا تربیتی بدهد

اما چون از چاقو (سلاح سرد) استفاده شده، ممکن است قاضی تصمیمی سخت گیرانه تر در نظر بگیرد

با انکار درست نمی شود. طرف شهود دارد، پزشکی قانونی مبنی بر جراحت با چاقو دارد. یوگند یاد می کند و ...

دوست عزیز، استفاده از سلاح سرد و جراحت در ناحیه حساس بدن می‌تواند اتهامات سنگینی داشته باشد و انکار کورکورانه با وجود شواهد دوربین خطرناک است، لذا حتماً برای بررسی دفاع مشروع و کاهش مجازات با وکلای سایت مشورت کنید.

چاقو کشی در مورد دفاع مشروع تنها تحت شرایط خاصی پذیرفته می‌شود که باید جزییات بیشتری  از پرونده طی گفتگویی متقابل بررسی تا اظهارنظر دقیق بتوان کرد 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص