اصولاً تا یک چهارم قابل توقیف است
قسمتی از حقوق بابت بدهی برداشت خواهد شد و برای این مهم به واحد اجرای احکام مدنی مراجعه کنید و درخواست نمائید.
درخواست صدور اجرائیه بدهید و میتوانید حسابش را توقیف وحکم جلب بگیرید
با سلام
شما بعد از اخذ گواهی عدم پرداخت جهت ثبت درخواست صدور اجرائیه به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید و بعد از ده روز از تاریخ ابلاغ اجرائیه حضورا از طریق شعبه موضوع را پیگیری کنید و بعد از تشکیل پرونده اجرایی در اجرای احکام نسبت به توقیف اموال محکوم علیه اقدام کنید.
بله، حقوق بازنشستگی کاملاً غیرقابل توقیف نیست؛ برای بدهی و چک میشود از طریق اجرای احکام درخواست کسر از حقوق داد، ولی معمولاً فقط بخشی از حقوق (اغلب تا یکچهارم و در بعضی شرایط یکسوم) قابل برداشت است تا معیشت فرد مختل نشود. حسابی که صرفاً محل واریز حقوق باشد معمولاً بهطور کامل مسدود نمیشود، اما مبلغ مازاد بر مستثنیات یا برداشت ماهانه از حقوق امکانپذیر است.
دوست عزیز، طبق قانون امکان کسر بخشی از حقوق بازنشستگی برای پرداخت بدهی وجود دارد