درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - وصول مهریه

سلام خسته نباشید. من پارسال مهریه از طریق ثبت اجرا گذاشتم یک نامه کسر از حقوق به من دادن بعد از دوماه من انصراف دادم چیزی وصول نشد خودم خواستم که انصراف بدم به دلیل اشتی با همسرم دارایی همسرم فقط همین حقوق هست الان خیلی پشیمانم ایا میشود از طریق دادگاه اقدام کنم برای اجرا مهریه من خانه دارم در اوردن شاهد مشکل دارم چکار کنم

پاسخ ها

سلام بله؛ مجدداً می‌توانید برای به اجرا گذاشتن مهریه اقدام بفرمائید.

سلام. باید مجدد اقدام کنیداگر حقوق داشته باشد توقیف می شود مگراینکه پرونده اداره ثبت بسته وازطریق دادگاه که آنهم اعسار می دهد ونهایت تقسیط می‌شود به نظر حقوقش کسر شود بهتراست که هزینه کنید ودادگاه تصمیم بگیرد

می‌توانید مجدد پرونده را به جریان بندازید 

اکر مختومه نکرده اید همان پرونده قبلی را پیگیری کنید

اعسار مهریه پذیرفته میشه  

با سلام 

بله می توانید از طریق دادگاه مهریه خود را مطالبه کنید.

بله، انصراف قبلی شما مانع اقدام دوباره نیست. می‌توانید مجدداً از طریق اداره اجرای ثبت اسناد و املاک یا دادگاه خانواده برای مطالبه مهریه اقدام کنید، مخصوصاً اگر قبلاً چیزی وصول نشده باشد.

 

اگر همسرتان فقط حقوق دارد، دوباره می‌شود درخواست کسر از حقوق داد. برای مطالبه مهریه معمولاً نیازی به شاهد ندارید، چون سند ازدواج خودش دلیل اصلی است. خانه‌دار بودن شما هم مانع مطالبه مهریه نیست. فقط سند ازدواج و مدارک هویتی را همراه داشته باشید و از طریق دفاتر خدمات قضایی درخواست جدید ثبت کنید.

 

انصراف قبلی حق شما را از بین نبرده اما برای نحوه طرح دعوی مجدد و رفع مشکل شاهد حتماً از مشاوره وکلای سایت استفاده کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص