درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خرید و فروش موتور

من حدود یک سال و نیم پیش جای بدهیم که مبلغ 70 میلیون بود موتورمو که مبلغش 120 میلیون بود دادم به طلبکارم بدون هیچ قولنامه ای و تعهد محضری که مابقی 50 تومن برام بریزه تا سند بزنم.لان حدود یک سال و نیم هیچ خبری از واریزی نیس و اون 50 تومنی که میخواد بریزه دیگه ارزش قبل نداره.بنظر شما میتونم موتورمو پس بگیرم؟لطفا کمک کنید

پاسخ ها

اگر مدرکی دارید که توافق کرده بودید بعد از پرداخت ۵۰ میلیون سند منتقل شود می‌توانید دادخواست استرداد موتور یا مطالبه مابقی ثمن به نرخ روز و خسارت بدهید

 در مورد بازپس گیری موتور بسته به اینکه سند بنام زده شده یا نه میتوان تصمیم گرفت. اگر سند موتور هنوز بنام شماست و به شکل رسمی انتقال مالکیت صورت نگرفته است و تعویض پلاک انجام نگرفته است می توانید برای بازپس گیری اقدام کنید اما اگر موتور سیکلت را به شکل رسمی و قانونی منتقل نموده اید و سند بنام طرف مقابل ثبت شده است نمی توانید روی پس گرفتن موتور حساب کنید و لاجرم باید الباقی مبلغ را به انضمام خسارت دیرکرد مطالبه کنید البته بدون رویت مفاد تعهدنامه نمی توانیم در مورد تعلق خسارت دیرکرد نظر بدهیم چون شما هم به عنوان طلبکار مرتکب قصور شدید چون می توانستید همان چند سال قبل هم طلبتان را مطالبه کنید 

چون مدرکی و مستندی ندارد دشوار است 

بلی 

با سلام 

می توانید بدواً اظهارنامه ارسال کنید و سپس دادخواست استرداد مطرح کنید اگر ثابت کند که موتور را خریداری کرده طرح دعوای شما نتیجه ای نخواهد داشت.

اگر بتوانید ثابت کنید توافق این بوده که انتقال موتور منوط به پرداخت آن ۵۰ میلیون و تنظیم سند بوده و طرف مقابل تعهدش را انجام نداده، امکان طرح دعوای «فسخ معامله»، «استرداد موتور» یا حداقل «مطالبه مابقی ثمن به نرخ روز و خسارت» را دارید.پیامک‌ها، واریزی ۷۰ میلیون، شهادت شاهدها، مدارک موتور و هر دلیلی که نشان دهد معامله کامل نشده خیلی مهم است. چون هیچ قولنامه‌ای ندارید، اثبات توافق شفاهی اهمیت زیادی دارد. اگر سند هنوز به نام شماست، موقعیت حقوقی‌تان بهتر است و حتی می‌توانید درخواست توقیف موتور را هم مطرح کنید.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص