درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - زمین کشاورزی که مالک بودم ولی الان ازمن شاکی به عنوان تصرف عدوانی شکایت کرده

زمین کشاورزی که سالها کشت زرع داشتم در ضمن منابع ملی بوده بعد از شش سال بنا به دلیل مشکل شخصی نتوانستم شخم وکشت انجام دهم همسایه اقدام حفر کانال داخل زمین بنده نموده والان شاکی بعنوان تصرف عدوانی از من شده کارشناس باید از چه طریقی باید متوجه شود زمین از آن من است

پاسخ ها

کارشناس از طریق سوابق ثبتی، نقشه UTM، استعلام منابع طبیعی و بررسی تصرفات سابق (شخم، کشت، آثار بهره‌برداری) مالکیت یا سبق تصرف شما را احراز می‌کند.
اگر زمین ملی باشد، اصل بر مالکیت دولت است مگر شما مدارک احیاء، بهره‌برداری و سابقه تصرف قانونی قابل ارائه داشته باشید.

 

اگر بنچاق یا سند و یا سند منگوله دار یا مبایعه نامه دارید در آن حدود رابعه زمین شما مشخص است که باید آن را به کارشناس ارایه دهید 

سلام بر شما. اگر کل زمین منابع ملی بوده شکایت همسایه بی نتیجه خواهد بود چون بعد از استعلام دادگاه از اداره ثبت اسناد و فقدان نام شما بعنوان مالک و همچنین خصوصی و قابل گذشت بودن جرم ، تنها اداره مربوطه حق شکایت از شما را خواهد داشت مگر اینکه شما در ملک مجاور که مالکیت  شخصی دارد هم دست اندازی کرده باشی که طبق قواعد عمومی کیفری قابل تعقیب است

با سلام

در اینگونه موارد موضوع به کارشناسی ارجاع می شود و دادگاه طبق نظر کارشناس اظهارنظر خواهد کرد.

اسناد و مدارک باید رویت شود سپس می‌توانیم در این زمینه اظهارنظر نهایی و کانل و دقیقی داشته باشیم 

سلام جهت ارائه راهکار قانونی نیاز به بررسی جزئیات موضوع است 

در دعوای تصرف عدوانی  ، شاکی باید سبق تصرف  خود  و عدوانی بودن تصرف و لحوق تصرفات  را اثبات نماید  . 

 بر اساس قانون  در دعوای تصرف عدوانی  ، دادگاه  وارد  بررسی مالکیت  زمین نخواهد شد 

از طریق سند مالکیت 

مدارک مالکیت را در بعنوان دفاعیه ارایه نمایید

کارشناس با استعلام از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مالکیت را تعیین می کند

سوالات مرتبط

وکلای متخصص