سلام
این پیام یعنی دادگاه با درخواست زندانی شدن فرد مقابل تا زمان پرداخت دیه یا اثبات ناتوانی مالی او موافقت کرده استبرای گرفتن حکم جلب و پرداخت اقساطی ابتدا به اجرای احکام مراجعه و درخواست جلب کنید و طرف مقابل باید درخواست اعسار و پرداخت اقساطی را با اثبات ناتوانی مالی خود به دادگاه ارائه دهد در صورت اثبات اعسار دادگاه قسط بندی را تعیین میکند و در صورت عدم پرداخت اقساط مجددا جلب اجرا میگردد
یعنی در صورت عدم پرداخت دیه، امکان صدور دستور حبس وجود دارد؛ برای جلوگیری باید فوراً دادخواست اعسار و تقسیط محکومبه به دادگاه ارائه دهید.
با سلام
اگر هر دو شما به پرداخت دیه محکوم شده باشید دیه شما به نسبت دیه طرف مقابل تهاتر می شود.
سلام شما میبایست دادخواست اعسار از محکوم به را مطرح نمایید و اگر اعسار شما پذیرفته شود پرداخت محکوم به اقساط خواهد شد