درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درخواست اعسار و سو حکم جلب

توی یه پرونده ضرب و جرح که پیشونی و بینی من شکسته طرف هم شکایت کرده همچین پیامی برام اومده:اجرای محکومیت های مالی و مواد1و2ایین نامه اجرایی آن با تقاضای مبنی بر حبس محکوم علیه تا استیفای دین یا پرداخت محکوم به یا اثبات اعسار محکوم علیه موافقت میگردد برای حکم جلب و پرداخت دیه ب صورت اقساط چکار باید انجام دهم

پاسخ ها

سلام
این پیام یعنی دادگاه با درخواست زندانی شدن فرد مقابل تا زمان پرداخت دیه یا اثبات ناتوانی مالی او موافقت کرده استبرای گرفتن حکم جلب و پرداخت اقساطی ابتدا به اجرای احکام مراجعه و درخواست جلب کنید و طرف مقابل باید درخواست اعسار و پرداخت اقساطی را با اثبات ناتوانی مالی خود به دادگاه ارائه دهد در صورت اثبات اعسار دادگاه قسط بندی را تعیین میکند و در صورت عدم پرداخت اقساط مجددا جلب اجرا میگردد

یعنی در صورت عدم پرداخت دیه، امکان صدور دستور حبس وجود دارد؛ برای جلوگیری باید فوراً دادخواست اعسار و تقسیط محکوم‌به به دادگاه ارائه دهید.

با سلام

اگر هر دو شما به پرداخت دیه محکوم شده باشید دیه شما به نسبت دیه طرف مقابل تهاتر می شود.

سلام شما می‌بایست دادخواست اعسار از محکوم به را مطرح نمایید و اگر اعسار شما پذیرفته شود  پرداخت محکوم به اقساط خواهد شد 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص