درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ارثیه

سلام. بنده به عنوان پدر و قیم فرزند خودم که تک فرزند هم هست اگه نخوام هیچگونه ارثی از همسرم به فرزندم برسه چه زمانی که بنده در قید حیات باشم چه نباشم چکار باید بکنم.؟ آیا راهکار قانونی برای این موضوع وجود داره که نگذارم فرزندم از اونچه که دارایی شخصی همسرم به حساب میاد ارثی ببره؟

پاسخ ها

سلام خیر  مطلقا  امکان ندارد  در صورت وجود ماترک  ، ارث شامل فرزند خواهد شد 

شما نمیتوانید در مورد ارث به جای ماند از همسرتان دخل و تصرفی کنید 

زیرا همسر شما عاقل و بالغ است و محجور نیست که نیازمند قیم باشد 

ایشان خودشان در رابطه با اموالش تصمیم باید بگیرد

خیر. چنین چیزی نمیشود .

مگر اینکه خود همسرتان در زمان حیات اموالش را منتقل کنند و مالی برای بعد از فوت نداشته باشد.

خیر طبق قانون ایران نمی‌توانید فرزند را از ارث مادرش محروم کنید مگر اینکه خودِ مادر در زمان حیات اموالش را به شخص دیگری منتقل کند و مالی برای ارث باقی نماند.

با سلام 

خیر چنین اختیاری شما ندارید.

همسرتان اگر اموال خود را به نام دیگر وراث انتقال دهد در صورت فوت به فرزندش ارث نمی رسد.

ارث قهری ست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص