درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سوال حقوقی

با سلام. رای دادگاه اول را برنده شدیم ولی در دادگاه تجدیدنظر رای بدوی لغو شد، اگر اعاده دادرسی کنیم و پذیرفته شود رای بدوی در همان شعبه اول بررسی می‌شود و یا در شعبه دیگر ؟ همچنین آیا رای تجدیدنظر کلا باطل می‌شود و ممکن است رای جدید بدتر باشد؟

پاسخ ها

آخرین شعبه ای که رای قطعی صادر کرده صالح به رسیدگی به اعاده دادرسی خواهد بود . 

در شعبه رسیدگی کننده

با سلام: شعبه ای که رای قطعی صادر کرده باشد صلاحیت رسیدگی به اعاده دادرسی را دارد.

اگر اعاده دادرسی پذیرفته شود پرونده به همان شعبه اول ارجاع شده و مجدداً بررسی می‌شود رای تجدیدنظر باطل می‌شود ولی رای جدید می‌تواند بهتر یا بدتر از رای قبلی باشد

با سلام 

می توانید در مهلت قانونی درخواست اعاده دادرسی خود را پیگیری کنید و رای بدتر صادر نمی شود و برای اعاده دادرسی باید دلیل داشته باشید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص