درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پس گیری خودرو از همسر

سلام. من در سال1403 به نام همسرم ا.زمدیران خودرو ماشین خریدم چون ماشین به نام همسرم دراومد و از بانک و مدیران خودرو مدرک دارم که پول را من واریز کردم حالا میتونم ماشین راپس بگیرم؟ ممنون از راهنمایی شما

پاسخ ها

بزرگوار، با وجود مدارک واریز وجه امکان طرح دعوا برای بازپس‌گیری خودرو وجود دارد اما به دلیل ثبت سند به نام همسرتان، حتماً باید با وکلای سایت مشورت کنید.

بله امکان آن وجود دارد

بله امک دارد

اصل بر مالکیت همسر است

اگر سند خودرو به نام همسرتان است مالک او محسوب می‌شود و فقط در صورتی می‌توانید پس بگیرید که در دادگاه ثابت کنید پول را به عنوان امانت یا با توافق مالکیت خودتان پرداخت کرده‌اید

با سلام 

در اینگونه موارد برخی شعبات ادعای هبه را نمی پذیرند و صرفاً می توانید دادخواست مطالبه وجه بدهید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص