درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - وراثت

درود و عرض ادب پدر بنده فوت کردن و وارثان در قید حیات ایشون ،پسر و دختر و مادرشون هستند ، در صورت فوت مادرشون آیا خواهر و برادر متوفی ارثی خواهند برد یا نه فقط وارث ، طبقه ی اول یعنی پسر و دخترش خواهند بود ؟ سپاسگزارم از پاسختون

پاسخ ها

بزرگوار، با حضور فرزندان مادربزرگ (عمو و عمه‌ها)، سهم ارث ایشان به آن‌ها می‌رسد و نوه‌ها ارث نمی‌برند، اما برای بررسی جزئیات حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

سلام فقط طبقه اول 

سلام  بله  ۱/۶  سهم الارث  مادر است و در صورت فوت مادر،   ۱/۶ سهم مادر به ورثه حین فوت ايشان رسید  

فقط فرزندان متوفی ارث می‌برند خواهر و برادر پدرتان جزو طبقه دوم هستند و با وجود فرزندان ارث نمی‌برند

با سلام 

یک ششم اموال مادرش به فرزندانش می رسد مگر اینکه قبل از فوت سهم خود را به نوه های خود انتقال بده.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص