درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - افترا ضرب و شتم و فحاشی

سلام مادر همسرم سکته کردن و سابقه فشار خون داشتن و ما چون باهاشون دوماه قبل بیماریشون بحث ودعوا لفظی داشتیم ویک هفته قبل بیماریشون من فقط در حد چندکلمه گفتم که دوربین مدار بسته مارو که شکوندید بیارید درهمین حد، به من میگن شما باعثش شدین فشار عصبی بهش وارد شده وهمه جا شایعه پراکنی کردن و سرهمین با فرزندانشون بحثمون شد که رفتم شکایت تنظیم کردم بابت افترا هم بابت فحاشی که ازشون فیلم داریم مامور کلانتری هم در حین گزارش نویسی شاهد بودن ودر برگشون ذکر کردن الفاظ رکیک و زشت بکار بردن و حمله ور شدن وکبودگی وخراش ایجاد شده و برگه پزشک قانونی هم هست بابت بی ابرویی که در کوچه وساختمان راه انداختن هم میشه اعاده حیثیت کرد ؟میخواستم بدونم اینهمه دوندگی کنیم اخرش نتیجش چی میشه ؟ ممنون

پاسخ ها

سلام و احترام. با فیلم، گزارش مامور، گواهی پزشکی قانونی و شهادت شهود، شکایت بابت توهین، ضرب و جرح و در صورت وجود نسبت دادن امر مجرمانه یا نشر مطالب خلاف واقع، افترا یا نشر اکاذیب قابل پیگیری است.

سلام  
بله امکان اعاده حیثیت برای افترا و توهین وجود دارد و اگر به پرونده پزشکی قانونی و فیلم و شهادت مأمور کلانتری استناد شود احتمال نتیجه‌گیری واقعی بیشتر می شود  
در عمل نتیجه به این بستگی دارد که نسبت سببیت و صحت ادعا درباره فشار عصبی و همچنین میزان و نوع الفاظ و مستندات شما در دادسرا و دادگاه چگونه احراز شود و در صورت محکومیت ممکن است حکم به اعاده حیثیت و جزای نقدی و نیز خسارت معنوی صادر گردد

در مورد توضیحی شما نهایتا بابت توهین و فحاشی جزای نقدی به نفع دولت و بابت ضرب و جرح طبق نظر پزشکی قانونی دیه تعیین می‌شود.درخصوص افترا طبق رویه قضایی در مورد شما نتیجه مورد نظر و محکومیت طرف مقابل بسیار بعید است 

با داشتن گزارش کلانتری و نامه پزشکی قانونی، محکومیت آن‌ها به پرداخت دیه و جریمه بابت ضرب‌وجرح و توهین قطعی است. ادعای آن‌ها مبنی بر مقصر بودن شما در سکته مادر، هیچ پایه قانونی ندارد و قابل اثبات نیست

نتیجه بسته به ادله ابرازی و نحوه دفاعیات طرفین است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص