سلام و احترام. با فیلم، گزارش مامور، گواهی پزشکی قانونی و شهادت شهود، شکایت بابت توهین، ضرب و جرح و در صورت وجود نسبت دادن امر مجرمانه یا نشر مطالب خلاف واقع، افترا یا نشر اکاذیب قابل پیگیری است.
سلام
بله امکان اعاده حیثیت برای افترا و توهین وجود دارد و اگر به پرونده پزشکی قانونی و فیلم و شهادت مأمور کلانتری استناد شود احتمال نتیجهگیری واقعی بیشتر می شود
در عمل نتیجه به این بستگی دارد که نسبت سببیت و صحت ادعا درباره فشار عصبی و همچنین میزان و نوع الفاظ و مستندات شما در دادسرا و دادگاه چگونه احراز شود و در صورت محکومیت ممکن است حکم به اعاده حیثیت و جزای نقدی و نیز خسارت معنوی صادر گردد
در مورد توضیحی شما نهایتا بابت توهین و فحاشی جزای نقدی به نفع دولت و بابت ضرب و جرح طبق نظر پزشکی قانونی دیه تعیین میشود.درخصوص افترا طبق رویه قضایی در مورد شما نتیجه مورد نظر و محکومیت طرف مقابل بسیار بعید است
با داشتن گزارش کلانتری و نامه پزشکی قانونی، محکومیت آنها به پرداخت دیه و جریمه بابت ضربوجرح و توهین قطعی است. ادعای آنها مبنی بر مقصر بودن شما در سکته مادر، هیچ پایه قانونی ندارد و قابل اثبات نیست
نتیجه بسته به ادله ابرازی و نحوه دفاعیات طرفین است