درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - بستن پرونده مهریه

برای مهریه م اقدام کردم دادگاه رای داده که زوج ملزم به پرداخت مهریه ست. الان اگه من پرونده رو ببندم در آینده حق دارم مجدد برای مهریه اقدام کنم؟

پاسخ ها

با درود همین که برای اجرا پیگیری نفرمایید کافیست. بله حق دارید مادامی که ابرا نکنید.

رای را اجرا نکنید

با سلام 

شما اگر اموالی توقیف نکردید نیازی به بستن پرونده نیست اگر پرونده را ببندید و رضایت دهید بعداً ممکن است اعلام شود که شما رضایت داده اید و هیچ ادعایی ندارید. 

بنابراین شما نیازی نیست که پرونده را ببندید بلکه اگر اموالی توقیف شده از طریق شعبه درخواست رفع توقیف بدهید و اعلام کنید که فعلاً قصد سازش به زوج را دارید و اگر اموالی توقیف نشده باشد نیازی به پیگیری نیست و شما بعداً هر زمان بخواهید می توانید پرونده را پیگیری کنید.

رای قطعی امر مختوم و قابل درخواست اجراییه میباشد و مشمول زمان نیست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص