درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حکم تخریب ساخت اتاق در باغ

سلام وقتتون بخیر من یک باغ در گلدشت اصفهان خریداری کرد این باغ 600 متر و دارای یک اتاق(ساخت سال گذشته) و یک دستشویی قدیمی و دیوارکشی از قبل هست . من این زمین رو به صورت قولنامه از یکی از اهالی همان محل و در املاک خریداری کردم . با ابلاغیه از طرف شهرداری د اینکه ماموران شهرداری مرتب میگفتن بیایین توی شهرداری و براتون خوب میشه و... به شهرداری مراجعه کردم پرونده تشکیل دادم. ولی پرونده به خاطر نبود مدارک و سندهای اصلی باغ به صورت معلق درامد. چند روز پیش با من تماس گرفتن که پروندت میخواد بره ماده صد و باید جریمه بدید و از من امضا گرفتن . الان ماده صد حکم تخریب ساخت. اب انبار و دستشویی و دیوارها رو داده است. من این باغ رو خریداری کردم که مادرشوهرم سرطان ریه دارند به انجا ببرم و از هوای شهر دورباشند . ایا راه حلی وجود داره که حکم تخریب از طرف شهرداری برداشته شود. و اینکه باغ های اون منطقه زیر نظر جهاد هست ولی شهرداری خودسرانه حکم تخریب ساخت رو داده است.

پاسخ ها

دیوان عدالت اداری یا دادسرای محل طرح شکایت حسب موضوع نمایید

سلام و عرض ادب.
اگر ملک داخل محدوده یا حریم شهر باشد، کمیسیون ماده صد می تواند درباره تخلف ساختمانی رای بدهد؛ اما اگر زمین واقعا زراعی یا باغی و موضوع تغییر کاربری باشد، نقش جهاد کشاورزی و کمیسیون حفظ کاربری هم مهم است. برای جلوگیری از تخریب، فوری در مهلت قانونی به رای کمیسیون اعتراض کنید و اگر رای قطعی شده، در دیوان عدالت اداری تقاضای نقض رای و دستور موقت بدهید

تخریب لازم الاجراست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص