درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - وصیت نامه پدربزرگ

پدربزرگم چهار پسروسه دختر داره وصیت کرده بود نصف باغ به کسی که خرج مراسم تشییع جنازه ش ووام داشت بده نصف دیگر به دوتا پسر کوچکش برسه .پدرم که بزرگ همه هست خرج ووام پدربزرگم داده حالا بعد 15 سال بیشتر می شود آمدن دختر و پسر دیگر درخواست ارثی ازاین ها کرده تکلیف چی می شود این نصف پدرم جز این تقسیم می شود

پاسخ ها

اگر وصیت نسبت به بیش از یک‌سوم ترکه بوده باشد، اجرای مازاد بر ثلث منوط به تنفیذ وراث است و پس از ۱۵ سال نیز اصل ادعای ارث در برخی فروض قابل طرح می‌ماند.

سلام  بر اساس قانون وصیت تملیکی   تا  ۱/۳  از تمام ماترک نافذ است و وصیت مازاد بر  ۱/۳  غیرنافذ  است  و منوط به موافقت تمام ورثه می باشد  

اسناد و مدارک باید بصورت دقیق و کامل رویت شود سپس می‌توانیم در این زمینه اظهارنظر نهایی و کاملی داشته باشیم 

سلام و عرض ادب، اول باید بدهی ها و هزینه های متعارف کفن و دفن و مراسم از ترکه پرداخت شود و پدرتان اگر این هزینه ها را داده، حق مطالبه یا برداشت معادل آن را دارد. وصیت پدربزرگ فقط تا یک سوم اموال بدون اجازه ورثه نافذ است و نسبت به بیشتر از آن، اگر بقیه ورثه قبول نکنند، مازاد بین همه ورثه طبق سهم الارث تقسیم می شود

وصیت تاثلث اموال نافذ است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص