درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خانه به اتباع اجاره دادم

سلام خسته نباشید خانه به اتباع اجاره دادم و زمان تحویل که شد گفتم وسایل های که خراب کرده درست کنه بعد پول جلو بهشون پس بدم ولی قبول نمیکرد و میکفت اول باید پول پس بدین بعد وسایلها درست میکنه و تخلیه میکنه،و مزاحمت ناموسی هم در همین زمان به یکی از همسایه پیش اورد که بخاطر همین از اونجا یه مدت فراری شد و بهش میگفتم بیاد تکلیف روشن کنه نمیومد و دیگه جوابم نداد و من رفتم اداره اتباع استعلام گرفتم گفتن خیلی وقته این اقا غیر مجاز داخل کشور هستش و اجاره دادن بهش غیرقانونی هستش و بعد با هماهنکی کلانتری در خانه را باز کردم و الان بعد از6ماه رفته شکایت کرده که من بدون اجازه در خانه را باز کردم،ایا کار من غیر قانونی بوده؟

پاسخ ها

با توجه به نبود حکم تخلیه یا دستور قضایی، ورود و بازکردن ملک بدون تشریفات قانونی ممکن است علیه شما قابل استناد باشد؛ هرچند غیرمجاز بودن اقامت مستأجر نیز می‌تواند در ارزیابی موضوع مؤثر تلقی شود.

سلام  خیر  اگر با حضور ضابطان قضایی بوده است منع قانونی ندارد 

اگر با هماهنگی پلیس بوده باشد منعی ندارد ولی خود پلیس بدون دستور قضایی چنین اختیاری نداشته است 

سلام و احترام، غیرمجاز بودن اقامت مستاجر باعث نمی شود شما بدون دستور قضایی حق ورود و باز کردن درب ملک را داشته باشید

باز نمودن قانونی درب متزل با حضور ضابط دادگستری، جرم نیست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص