درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ارثیه

پدرم خونه را بابت مهریه به مادرم داده و در ان قیدشده حق فروش ندارد و اگر فروخته شد باطل میباشد با مهر دادگاه حقوقی وامضای شاهدین و اثرانگشت مادرم . مادرم برای ان خانه سند گرفت و وصیت کرده بعداز فوتش بین فرزندان تقسیم گرددبا امضای شاهدین. ولی قبل از فوتش خواهرم و شوهرش مادرم رو به دفتر اسنادرسمی برده اند و خونه رو به نام خواهر زاده ام کرده اند باذکر مبلغی.میخواستیم بدونیم میتونیم ادعا داشته باشیم با ارائه مدارک موجودکه پدرم خونه رو بابت مهریه داده ولی حق فروش ندارد و درصورت مشاهده باطل است که مهر دادگاه حقوقی خورده و همچنین وصیتنامه مادرم . یک برادر عقب مانده ذهنی داریم که بعداز فوت مادرم نزد برادر بزرگترمون نگهداری میشه. ممنون میشم پاسخگو باشید و راهنمائی نمایید که با چه روشی ادعا کنیم. سپاس از همه ی وکلای محترم

پاسخ ها

با توجه به سند رسمی منتقل‌شده، اثبات بطلان آن دشوار است؛ اما می‌توانید با استناد به قصور در تشخیص مادر و عدم اهلیت قانونی برای انتقال اموال و همچنین ادعای غصب سهم‌الارث برادر معلول، دادخواست ابطال سند و اعسار از پرداخت هزینه‌های نگهداری برادر را مطرح کنید.

امکان طرح دعوای بطلان یا غیرنافذ بودن انتقال به‌استناد شرط عدم انتقال و نیز سوءاستفاده از وضعیت مادر قابل اشاره است.

سلام جهت ارائه راهکار قانونی نیاز به بررسی جزئیات موضوع است بر اساس قانون  اگر در قرارداد  بیع ،  شرط عدم فروش و انتقال به صورت کلی و بدون ذکر مدت  پیش بینی شود  این شرط عدم فروش  باطل است  

سلام و احترام، وصیت نامه مادرتان فقط نسبت به اموالی اثر دارد که هنگام فوت هنوز مالک آن بوده است

انتقال صحیح و ملک ماترک مادر است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص