درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از کارفرما بابت بیمه و سنوات

من از نیم سال 96 در کارگاهی کار کردم و تا اول سال 1401بیمه رد نکرده ومن بابت آن چندسال دراداره کار شکایت کردم از کارفرما، خسارت این چندسال مثل عدم پرداخت سنوات و...به من پرداخت میشود ؟ اشتغال من از مهر1396تا اردیبهشت 1404 میباشد

پاسخ ها

سلام بله

درود مستند به رأی وحدت رویه شماره ۸۵۸ ـ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ هیأت عمومی دیوان عالی کشور نظر به اینکه عبارت «دین از نوع وجه رایج» در صدر ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹، اطلاق داشته و شامل هر نوع دین که بر ذمه مدیون است، می گردد لذا در مواردی که کارفرما به موجب رأی صادره از هیأت تشخیص یا هیأت حل اختلاف مستقر در اداره کار و امور اجتماعی به پرداخت دین در حق کارگر محکوم شده و با مسجل شدن دین، از تأدیه آن امتناع کرده باشد، با لحاظ سایر شرایط مقرر در ماده مذکور از تاریخ قطعیت رأی، کارگر استحقاق دریافت خسارت تأخیر تأدیه با رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می گردد را دارد...

سوالات مرتبط

وکلای متخصص