درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از پزشک

سلام وقت بخیر میشه طبق توضیحات زیر بهم بگید امکان شکایت از پزشک هست و نتیجه میده؟ چون نظام پزشکی که رفتم گفتن نتیجه نمیده و آخرش رای به برائت میدن و با یه وکیل هم مشورت کردم گفت بیشتر مربوط به نظام پزشکیه و گرفتن وکیل هم خیلی تاثیری نداره به نظر شما تأثیر داره؟ پدرم از تابستان سال 1403 مبتلا به سرطان کبد شد سه بار عمل تیس انجام داد و از تابستان 1404 دچار آسیت شکم شد که دکتر فوق تخصص گوارش بهش گفت دارو مصرف کنه یکبار با دارو رفع شد و دوباره دچار آسیت شد دکترش گفت دارو رو ادامه بده و اگر خوب نشد باید بستری بشه و آب رو از شکم خالی کنه پدرم قبل از مراجعه به این دکتر به دکتر دیگه ای در شهرستان خودمون رفت که متخصص داخلیه و در همون اولین نوبت ویزیت، داخل مطب و بدون بستری کردن در بیمارستان همه آب شکمش رو به اندازه 8 لیتر خالی کرد اما از همون لحظه عوارض این کار مشخص شد پدرم حالش خیلی بد شد دائما اسهال زیاد داشت و اصلا ادرار نداشت رنگش از شکم به بالا و دستها و صورت و چشماش زرد شد صحبت کردنش خیلی سخت شد نمی‌تونست غذا بخوره و دهانش زخم شده بود و میل به خوردن نداشت چشمهاش هم زخم شده بود اصلا حال و انرژی نداشت مرتب دراز می‌کشید و فقط به سختی برای دستشویی بلند می‌شد تفاوت زیاد بین آزمایش آخر و آزمایش های داخل بیمارستان نشون میده که نارسایی در کلیه خیلی شدید اتفاق افتاده بود برادرم به مطب دکتر رفت و گفت پدر حالش بد شده دکتر گفت اسهال باید داشته باشه ولی نه در این حد و فقط یک دارو برای زخم دهان تجویز کرد بعد از 6 روز که توی خونه بود در همون بیمارستانی که این دکتر رئیسش هست بستری شد و بعد فشارش خیلی افت کرد تنفس و ضربانش هم دچار مشکل شد خیلی خیلی سخت حرف می‌زد و بعد دو روز از دنیا رفت شکایت ما به این دلیله که این حالات بعد از خارج کردن آب از شکم اتفاق افتاد و این دکتر بدون اینکه حتی به پدرم درمورد عوارض این کار توضیح بده این رو انجام داد حتی شاید خودش هم علم به این کار نداشته و اگر داشته چرا انجامش داده؟ چرا پدرم رو به دکتر اصلی خودش که در مرکز استان هست رجوع نداده؟ حتی این کار رو نه در اتاق عمل و تحت نظارت بلکه در مطب خصوصی خودش انجام داد و بعدش گفته بود پدرم عمری نداره و مریضیش سخت شده درحالیکه پدرم قبل از مراجعه به این دکتر هیچ کدوم این حالات شدید رو نداشت و اصلا به کسی که چند روز بیشتر زنده نیست شبیه نبود اصلا اگر این دکتر میدونست که پدرم فقط چند روز زنده هست چرا این عمل رو انجام داد و آب شکم رو خالی کرد؟ مگر نه اینکه این کار برای بهبود حال باید انجام بشه اگه قراره حالش رو بدتر کنه و زودتر باعث از دنیا رفتنش بشه چرا باید انجامش داد؟ کدوم پزشک اینو تأیید میکنه؟ و کدوم قسم نامه پزشکی؟ آیا لازم بود که حتما مایع خارج بشه؟ در صورت خارج نکردن چه اتفاقی میافتاد؟ در ضمن پدرم تنگی نفس و درد شدید نداشت و قبلا تشخیص داده شده بود که سرطان کبد داره و این یعنی اصلا ضرورتی به انجام عمل نبود و هیچ مدیریتی بر عوارض شدید بعد از عمل صورت نگرفت با وجود اینکه طبق تحقیقی که کردم باید بعد از عمل آسیت تحت درمان می‌بود و حتی تزریقی برای بهبود وضعیت کلیه بهش انجام می‌شد ولی دکتر اصلا پیگیر این موارد نبود باید تو بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شد ولی تو بخش داخلی بستریش کردن و گفتن شرایط این اتاق هم مثل همون بخش مراقبت ویژه هست در صورتی که حتی دستگاه متصل به پدرم به درستی کار نمی‌کرد و خیلی اوقات به جای نمایش اعداد مربوط به فشار و علائم حیاتی بدن علامت سوال نشون می‌داد و حتی بعد از تذکر ما به پرستارها کمی درست کار می‌کرد و باز هم به همون حالت برمی‌گشت مورد دیگه اینکه در بخش مراقبت ویژه اجازه ملاقات نیست و حال پدرم بعد از اولین ملاقات به طرز وحشتناکی بدتر شد و دکتر های داخلی اونجا و همین دکتر که عمل کرد به بعضی از ما گفتن پدرم عمر چند روزه ای داره و پرستارشون گفت که چون تو بخش ویژه جا نداشتن تو اتاق مشابهی در داخلی پذیرش کردن و اصلا بیماری با شرایط پدرم رو در بخش ویژه بستری نمیکنن درصورتی که این ادعا خلاف واقع هست و صرف شرایط سخت جسمی برای بستری شدن در بخش مراقبت ویژه کافی هست و با این حرف‌ها میخواستن کار غیراخلاقی و بی توجهی شون رو توجیه کنن

پاسخ ها

با سلام

با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است 

سلام نیاز به مشاوره تلفنی می‌باشد

درود به نظر می‌رسد که شکایت علیه پزشک به دلیل عدم رعایت اصول پزشکی و بروز عوارض جدی پس از تخلیه مایع شکمی، شانس موفقیت دارد.
عدم اطلاع‌رسانی کافی در خصوص عوارض احتمالی، انجام عمل در مطب به جای بیمارستان، و عدم پیگیری وضعیت بیمار پس از عمل، می‌تواند مستنداتی برای اثبات قصور پزشکی باشد
توصیه می‌شود با وکیلی که تخصص در امور پزشکی قانونی دارد مشورت کرده و تمام مدارک پزشکی، آزمایش‌ها و شهادت شهود را جمع‌آوری نمایید تا در دادگاه نظام پزشکی یا دادسرای عمومی و یا جرایم پزشکی  مورد استناد قرار گیرد

با وکلای دادراه همراه شوید...

سوالات مرتبط

وکلای متخصص