سلام و عرض ادب
جانباز شدن یا گرفتن عنوان ایثارگری فقط وقتی ممکن است که مرجع مربوط، آسیب را ناشی از خدمت و مشمول مقررات بداند. چون پارگی رباط و مشکل پزشکی از قبل خدمت وجود داشته، صرف عمل جراحی در زمان خدمت کافی نیست
سلام وضعیت پرونده خدمتی شما تأثیرگذار هست و اگر مدرکی داشته باشید، این موضوع قابل اقدام هست.
خیر، چون حادثه و عمل جراحی در حین انجام وظیفه نظامی رخ داده و نه در اثر عملیات جنگی یا مصدومیت ناشی از دشمن، مشمول قوانین جانبازی یا ایثارگری نمیشوید و معمولاً غرامت خاصی نیز تعلق نمیگیرد، مگر اینکه طبق قوانین داخلی نیروهای مسلح، مستمری ازکارافتادگی خدمتگزاران دریافت کنید.
باید دید نظریه کمیسیون پزشکی ناجا چیست تا بر اساس آن در مورد جانبازی و غرامت اقدام شود
با ارایه مستندات درخواست بررسی دهید
درود؛ چون منشا آسیب قبل از خدمت بوده (معافیت از رزم)، جانبازی تعلق نمیگیرد؛ اما در صورت اثبات اینکه شرایط محیطی خدمت موجب تشدید آسیب و جراحی شده، کمیسیون پزشکی نیروهای مسلح میتواند حسب مقررات درصدی غرامت تعیین نماید.
سلام فقط غرامت اگر بتونید اثبات کنید این صدمات بدلیل خدمت سربازی بوده