سلام و عرض ادب
اصل بر این است که دیه به نرخ روز پرداخت محاسبه شود، نه نرخ زمان حادثه. اگر صندوق در تیر ۱۴۰۴ پرداخت کرده، معیار همان زمان پرداخت است، نه صرفا زمان واریز بیمه به صندوق. بنابراین اگر مبلغ پرداختی کمتر از دیه روز پرداخت و تغلیظ ماه حرام باشد، امکان مطالبه مابه التفاوت از صندوق یا حسب مورد بیمه وجود دارد.
سلام مفاد دادنامه صادر شده میبایست به رؤیت برسد تا متناسب با آن، اقدام نمائید.
خیر، طبق قانون دیه در ایران، مبلغ دیه بر اساس نرخ روز وقوع حادثه (تصادف) محاسبه میشود و تغییر نرخ دیه در زمان پرداخت یا صدور رأی، تاثیری در مبلغ اصلی ندارد و امکان دریافت مابهالتفاوت وجود ندارد.
به نرخ روز قابل مطالبه است
مبلغ دیه به نرخ روز پرداخت محاسبه میشود
سلام
بله دیه به نرخ روز باید پرداخت شود
سلام
زمان پرداخت به شما ملاک است
دیه باید به نرخ یومالادا (زمان پرداخت قطعی) محاسبه شود؛ لذا شما مستحق دریافت مابهالتفاوت دیه به نرخ روز سال 1404 بعلاوه تغلیظ ماه حرام میباشید که از مقصر یا صندوق تامین قابل مطالبه است.
سلام رای قطعی ملاک نیست روز پرداخت ملاک هست روز پرداخت به نرخ روز باید واریز شود که در سال ۱۴۰۳ همین مبلغ همراه با افزایش می باشد و قانون رعایت شده
برگه پزشکی قانونی باید دقیق و کامل رویت شود سپس میتوانیم در این زمینه اظهارنظر نهایی و کاملی داشته باشیم