درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حکم غیابی بدون ابلاغ برای حضور در جلسه رسیدگی

سلام رای از دادگاه حقوقی اومده برام ولی اصلا ابلاغ برای حضور در جلسه رسیدگی نیومد و رای صادر شده آیا قانونی است و الان باید چیکار کنم؟

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند مفاد دادنامه حائز اهمیت است که باید به نظر برسد 

چنان‌چه فرصت اعتراض باقی است بدان معترض شوید مستند و مستدل از خویش دفاع نمایید میتوانید وکیل اختیار نمایید یا لایحه تخصصی تنظیم گردد و ارسال دارید دقت کنید دادگستری عرصه آزمون و خطا نیست. 

سلام 

اگر رأی غیابی باشد  باید واخواهی کنیدرأی غیابی زمانی است که  شما در جلسه حضور نداشته‌اید  ابلاغ واقعی نشده  شما دفاعی نکرده‌اید مهلت واخواهی: ۲۰ روز از روزی که رأی در ثنا ابلاغ شده اگر الان تازه دیده‌اید، از امروز حساب می‌شود در سامانه ثنا  خدمات  ثبت دادخواست  واخواهی نسبت به رأی غیابی اگر رأی حضوری تلقی شده  باید تجدیدنظرخواهی کنید گاهی دادگاه رأی را حضوری تلقی می‌کند مثلاً چون ابلاغ قانونی انجام شده حتی اگر ندیده باشید در این حالت راه شما تجدیدنظرخواهی است مهلت ۲۰ روز از روز ابلاغ رأی.

با سلام: در بعضی از موارد صدور رای نیاز به حضور خوانده نمیباشد. در ابتداء باید موضوع رای بررسی شود. در صورتی که شامل موارد گفته شده نباشد میتوانید به آن اعتراض نمایید.

سلام ؛ در صورتی که رأی به صورت غیابی صادر شده ، می توانید نسبت به آن اعتراض (واخواهی) نمایید

تحت شرایطی امکان واخواهی وجود دارد فلذا پیشنهاد می شود جهت بررسی دقیق موضوع مشاوره تلفنی داشته باشید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص