بله قابل استناد است اگر امضای دو طرف در آن باشد و میتوانید آن را محضری کنید
سلام آری؛ قابل استناد است لیکن بهتر هست که به دفتر اسناد رسمی مراجعه بنمایید و آن شروط را ثبت رسمی نمائید.
کاربر محترم، اعتبار نوشتههای عادی خارج از سند رسمی در دادگاه چالشبرانگیز است، لذا برای نحوه ثبت رسمی این شروط یا تنفیذ آنها حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.
سلام با توجه به اینکه قبلا عقد نکاح منعقد شده و عقدنامه تنظیم شده ، الان امکان ذکر این شروط در عقدنامه نکاح وجود نخواهد داشت ولی سند تنظیم شده اگر به صورت دفیق تنظیم شده باشد و دارای امضا باشد قابل استناد در مراجع قضایی می باشد
بعضی شروط ممکنه معتبر باشه
سلام. بستگی دارد شروط ضمن عقدی که بر روی کاغذ نوشته شده دقیقاً شامل چه مواردی باشد. برای اظهارنظر دقیق، باید متن شروط شما باید بررسی ضود
با سلام بله صرف فراموش شدن درج شرط در سند ازدواج لزوما شرط را باطل نمی کند .اگر نوشته ای با امضای طرفین وجود دارد غالبا میتپاند به عنوان سند عادی ودلیل توافق مورد استناد قرار گیرد.
سلام. بله، آن دستنوشته به عنوان یک سند عادی بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی بین شما و همسرتان کاملاً معتبر و از نظر قانونی در دادگاه قابل استناد است. با این حال، راه حل اصولی و مطمئن برای جلوگیری از مشکلات اثباتی در آینده این است که به همراه همسرتان به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و همان شروط توافق شده را در قالب یک سند رسمی مستقل (مانند اقرارنامه، تعهدنامه یا وکالتنامه) تنظیم و ثبت نمایید تا از قدرت اجرایی کامل اسناد رسمی برخوردار شود.
تحت شرایطی این امکان وجود دارد فلذا پیشنهاد می شود مشاوره تلفنی داشته باشید
این «سند عادی» محسوب میشه قابل استناد هست، اما قدرتش کمتر از سند رسمی است. اگر همسرت بعداً انکار کند، باید اثباتش کنی (کارشناس خط، شاهد، اقرار و…).پس کاملاً بیاعتبار نیست، ولی دردسر اثبات دارد. شما میتوانید:با هم به دفترخانه بروید«اقرارنامه رسمی» یا «الحاقیه شروط» تنظیم کنید
با سلام اگر در سند ازدواج ثبت نشده تنها راه ثبت شروط از طریق دفترخانه اسناد رسمی می باشد