درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تصادف

سلام پدرم عابر بوده به ماشین زده بهش فرار کرده و دو روز بعد خودشو معرفی کرد پدرم ضربه مغزی شد و بعد از 9 ماه فوت کرد متهم صابقه دار بوده و دو سالم 6 ماه حبس گرفته و رفع تعلیق شده الان باید بره زندان میخام بدونم بابت رضایت میتونم حق رضایت بگیرم ازشون اگ اره تا چه مبلغ ؟

پاسخ ها

اصل امکان دریافت وجه بابت رضایت وجود دارد اما مبلغ آن قانونی نیست و فقط به توافق طرفین بستگی دارد.

این موضوع بر اساس توافقات انجام شده بین طرفین است و قانونی نیست 

رضایت از طریق شرکت بیمه در خصوص پرداخت دیه اخذ میشود، و مطالبه مازاد ممکن نیست

سلام
بله میتوانید علاوه بر دیه و حقوق قانونی برای رضایت مبلغ توافقی هم بگیرید و سقف مشخص قانونی ندارد و به نظر شما شرایط پرونده سابقه متهم و توان پرداخت او بستگی دارد
 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص