درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پرداخت نکردن حقوق توسط کارفرما

سلام من شیش ماه داخل یه مغازه عکاسی کار میکردم و کلا بدون قرارداد رسمی بود بدون بیمه و سفته. الان یه هفتس از اونجا خودم بیرون اومدم و کارفرمام حقوق فروردین ماهم رو واریز نمیکنه، من از هشت فروردین تا 5اردیلهشت سرکار رفتم خب باید بعد استعفام حقوقم پرداخت میکرد که نکرد ، بخاطر بعضی کلاس هام من بعصی سه‌شنبه ها رو شیفت صبح میرفتم به جای عصر که شیفت خودم بود و همه شاهدن. و من یه بار سشنبه نرفتم چون خود کارفرمام گفت نمیخواد بیای یعنی حتی من نگفتم نمیام، خودش گفت نمیخواد بیای. بعد اینا اون حقوقمو نداد و گفت دهم واریز میکنم چون الان پول ندارم، بعد از اون منم کلید رو تحویلش دادم. بعد بهش زنگ زدم که حقوقم رو پرداخت کن و گفت من به تو هیچ حقوقی نمیدم چون نیومدی در حالی که من حتی جمعه ها میرفتم سرکار و کم کمش دیگه 23روز سرکار رفتم. اینا به کنار بهم تهمت زد و دروغ گفت که تو نیومده بودی سه شنبه ها صبح معلوم نبست به بهونه کار کجا میرفتی در حالی که حتی دوربین های محل ضبط کردن که من هرروز سرکار میرفتم و میگفت نه تو از 15فروردین اومدی. خیلی ادم دروغگو و تهوت زنی بود بخاطر همینا میخوام ازش شکایت کنم یا یه جوری حقوقم رو بگیرم. این خانم حتی به شاگرد قبلیشم تهمت میزد و پشتش حرف میزد و خرابش میکرد. خودش عکاسیه ولی بدون مجوز هم گرون میگیره هم کارهای کافی نتی انجام میده. ما هیچ قانون و قراردادی نداشتیم از اول بعد میگه تو باید قبل رفتنت به شاگرد بعدی اموزش میدادی در حالی که اصلا قرار این نبوده چون روزی که من سر این کار اومدم شاگردی که رفت بهم اموزش نداد و یکی دیگه اموزش داد و این اصلا شاگرد پیدا نکرد. چندبار دیگم حقوقم رو کم داده و حقوقش خیلی کمتر از چیزیه که باید باشه. گفت از فروردین حقوق 5میلیونه ولی بعد گفتم 4تومنش رو بده گفت نه حقوق کامل چهار میلیونه تو نیومدی هیچی نمیدم در حالی که من 25روز رفته بودم و هیچ قراردادی نداشتیم. میتونم ازش شکایت رسمی بکنم؟ بیشتر بخاطر تهمت و دروغاش که تلفنی حرف زد. و حتی تو مغازش کار فتوشاپ مدارک رو هم انجام میده برای اشخاصی که خودش میخواد و گرونفروشی میکنه. لطفا جواب بدید سریع لطفا. حقوقم

پاسخ ها

از طریق سامانه جامع روابط کار میتوانید اقدام به شکایت و پیگیری کنید 

سلام بابت توهین‌ها اگر مدرکی دارید مانند فیلم صدا یا پیامک یا شاهد میتوانید شکایت کنید

بابت حقوق از اداره کار پیگیری کنید

رویه اداری است تا قضایی 

برای توهین و فحاشی می‌توانید با شاهد یا فیلم اگر دارید شکایت کنید

برای حقوق از طریق سامانه جامع اداره کار درخواست دهید 

بادرود
پرسشگر گرامی
حقوق و مزایای شما از جمله؛(مابه التفاوت حقوق
بن کارگری
حق مسکن
عیدی
پاداش
سنوات
حق بیمه{عدم پرداخت آن دو تا ده برابر نیز جریمه دارد به نرخ روز پرداخت}
اضافه کاری
و…)از طریق هیات های اداره کار قابل مطالبه است
در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده
سامانه روابط کار ثبت نام کرده
وکیل دادگستری اختیار نمایید و دادخواست تخصصی تنظیم گردد و….
بدیهی است
اثبات روابط کاری برعهده کارگر است

مستندات کارگر بودن نیز
قرارداد کتبی
شهادت شهود
تحقیق محلی
پرینت حساب
لیست حضور غیاب و……..میباشد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص