درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حادثه حین کار

سلام و عرض ادب،بنده اسفندماه بزای ماموریت کاری به نیروگاه الخیرات عراق اعزام شدم.روز 29 اسفند در هوای نامساعد و بارانی از بالای نردبان سقوط کردم.بخاطر درد زیاد و شوک ناشی از حادثه برگه گزارش حادثه انجام نشد و فردای انروز به ایران برگشتم و به پزشک مراجعه وCT scanوMTI انجام و تشخیص پزشک سه تا مهره کمرم شکسته و تا از مهره ها ترک برداشتن.توصیه پزشک استراحت مطلق در حدود یکماه تا یکماه و نیم که اگر بهبودی حاصل نشد عمل جراحی انجام شود،از جانب شرکت تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته،وقتی با مدیر تلفنی صحبت کردم گفت حادثهای درکار نبوده و برایم هم عدم نیاز ززن و حق بیمه ام را هم تا اخر اسفند رد کردن.با توجه به اینکه قانون تامین اجتماعی میگوید تا 30روز بیمه شده وقت دعرد برای اطلاع به سازمان برای حمایت های بیمه ببکاری و ایام استعلاجی ،جه اقدامی من میتوانم الان انجام بدهم?لطفا راهنمایی فرمایید،با سپاس فراوان از وکلای محترم.خلیلی

پاسخ ها

سلام شکایت نمایید تا موضوع بررسی گردد 

اگرچه ممکن است ۳۰ روز گذشته باشد، اما تامین اجتماعی در صورت وجود عذر موجه (مانند بستری بودن، عدم آگاهی، نقص عضو شدید) گاهی مهلت را تمدید می‌کند. شما به شعبه تامین اجتماعی محل وقوع حادثه (یا محل سکونت) مراجعه کنید و فرم “اعلام حادثه” را پر کنید. توضیح دهید برگه حادثه به دلیل شوک و درد شدید در عراق تنظیم نشد و فوراً به ایران برگشتید.

سلام اگر شکستگی مهره‌ها تأیید شود می‌توانید غرامت دستمزد ایام بیماری بگیرید در صورت باقی ماندن آسیب، ممکن است ازکارافتادگی جزئی یا کلی بررسی شود.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص