درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ایجاد مزاحمت از سمت همسر

سلام _ من 4 سال هستش ک عقدم و بلاتکلیف و نه اقدام به زندگی مشترک از سمت همسرم شده و نه طلاقم میده وناشزه هم نیستم زمانی ک ازش خاستم توافقی جداشیم از من باج خاست_ منم روی مهریه و نفقه و ترک انفاق اقدام کردم ک هنوز هیچکدوم دادگاهاشون بعد چندماهه ک برگزار نشده و یه مبلغ ناچیزی هرماه ب حسابم میزد ک بتونه قانونو دور بزنه و محکوم ب ترک انفاق نشه و برای تحت فشار قرار دادن من هرجا سرکار میرم مزاحمت ایجاد میکنه و میاد اونجا وایمیسه میگه یالا بیرونش کنین و هرجا خونه میگیرم هم همینطور_ و از اصطلاحایی مثل این خانم فراریه و متواریه و بی ابروعه استفاده میکنه و ازش شکایت کردم بابت مزاحمتاش ولی ب دلیل اینک گفتن ادله کافی نیست پرونده بسته شد_ سوالم اینه برفرض اینکه هیچ کس نیاد و شهادت نده بابت مزاحمتاش من باید چیکار کنم ؟ داره زندگی رو برام سخت تر میکنه و حتی نیروی انتظامی و هیچکس دیگ ای هم توی مشاجره ی ما دخالت نمیکنه میگه خانوادگیه

پاسخ ها

سلام  بر اساس قانون در صورت شکایت  ، شاکی باید با ارائه دلایل و مستندات و معرفی شهود ادعای خود را اثبات نماید 

به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی بروید و یک شکواییه جدید به اتهامات «مزاحمت، تهدید و نشر اکاذیب» ثبت کنید.

· درخواست تحقیقات محلی را در متن شکایت، قید کنید که به دلیل «خانوادگی بودن» قضیه، کسی جرات شهادت نمی‌دهد. از قاضی درخواست «تحقیقات محلی» کنید. مأموران انتظامی موظفند از همسایگان یا محل کار شما استعلام بگیرند و نیازی به حضور شما در دادگاه نیست.

نیازمند بررسی بیشتر

پرسشگر گرامی به نظر اینجانب مساله دو جنبه دارد که باید توامان و در هماهنگی با هم انجام گیرد: ۱. روانشناختی که باید نزد مشاور متخصص خانواده مطرح گردد ۲. حقوقی که مستلزم مراجعه به دادگاه جهت تسریع در دادرسی و تعیین نزدیکترین وقت است.

سلام. اگر شاهد ندارید، از گزارش پلیس، تماس با ۱۱۰، فیلم و صدا، پیامک و چت، دوربین محل کار یا ساختمان، شهادت کارفرما یا نگهبان، تامین دلیل و گزارش کلانتری استفاده کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص