درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سفته ضمانت

سلام وعرض ادب بابت ضمانتی که در بانک کردم دوست پنجا میلیون تومان وام گرفتند که به همین مبلغ سفته نزد من دارند اکنون نزدیک به 22 قسط پرداخت نکرده وبانک مکرر به من که ضامن شده ام زنگ می زند که ایا میتوانم سفته ای که در دست دارم به اجرا بگذارم چگونه چطوری راه قانونی چیست ؟ با کمال تشکر وسپاس

پاسخ ها

سلام فعلا خیر 

شما می‌بایست ابتدا مبلغ اقساط را پرداخت نمایید و سپس دادخواست مطالبه وجه به طرفیت وام گیرنده اقامه نمایید 

سلام و عرض ادب.
سفته را نمی توانید مثل سند رسمی از اجرای ثبت اجرا بگذارید؛ باید از طریق دادخواست مطالبه وجه سفته اقدام کنید. اگر سفته بابت ضمانت اقساط بوده، باید عدم پرداخت اقساط و تخلف دوستتان را با مدارک بانک ثابت کنید. اگر خودتان اقساط را به بانک پرداخت کنید، حق رجوع شما به وام گیرنده قوی تر و روشن تر می شود. قبل از دادخواست، اظهارنامه بدهید

سلام ابتدا باید اقساط را پرداخت کرده و بعد از آن به وام گیرنده رجوع کنید.

اقدام کنید

ابتدا باید اقساط را پرداخت کنید وسپس مطالبه وجه سفته را به جهت عدم پرداخت اقساط توسط مضمون عنه ثبت کنید

سلام اول پرداخت کن بعد سفته اجرا بذار ...نمیشه قبل پرداخت

سوالات مرتبط

وکلای متخصص