در اینصورت وقوع عقد صلح باید در دادگاه اثبات گردد
با درود
پرسشگر ارجمند بهتر است رسمی شود. لکن
الناس مسلطون علی اموالهم هرکس میتواند اموال خویش را تحت هر عنوان منتقل نماید کسی نمي تواند مدعی شود
اصل بر صحت عقود است و آنچه نگارش شده است مدعی فساد میبایست بتواند ادعای خویش را اثبات نماید صرف ادعا مثبت مدعا نخواهد بود و اصل بر برائت است
بله ولی در صورت بروز مشکل باید در دادگاه به اثبات برسد
سلام بر اساس قانون قرارداد عقد صلح میبایست به صورت رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم گردد ولی قرارداد صلح عادی معتبر و قابل استناد در دادگاه می باشد ولی متصالح میبایست با ارائه دلایل و مستندات وقوع عقد صلح عادی و مالکیت خود را اثبات نماید
متصالح باید دادخواست حقوقی مناسب به طرفیت مصالح اقامه نماید
درود؛: صلحنامه دستی به عنوان یک سند عادی، میان طرفین امضاکننده و ورثه ایشان معتبر و لازمالاجرا است، لکن برای معتبر بودن در برابر اشخاص ثالث و ادارات دولتی، الزاماً باید آن را از طریق دادگاه تنفیذ و سپس سند رسمی تنظیم نمود. صرف امضای طرفین و شهود برای اعتبار اولیه کافی است.