درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پارکینگ

سلام من من در یک آپارتمان 9واحدی مستأجر هستم یکی از همسایه ها مالک هستند و 3ماشین در پارکینگ پارک میکند که دوتاش‌ در پارکینگ میهمان ویکی در خود پارکینگ من خودم دو ماشین دارم و دوماشینم را در پارکینگ پا ک میکنم و مزاحمت ندارد و الان یکی از همسایه ها معترض شده و میگه که مستأجر نمی‌تواند دو ماشین پارک کند ولی مالک میتواند 3ماشین پارک کند چون مالک است واین قانونش هست میخواستم بدونم واقعا اینجوریه ؟

پاسخ ها

سلام قانونا هر کس در پارکینگ خودش میتونه پارک کنه تو پارکینگ دیگری پارک گردن باید با رضایت مالکش باشه

بله هر واحد معمولا یک پارکینگ دارد مگر اینکه در قرا اد غیر از آن قید شده باشد 

تصرف مشاعات با رضایت کلیه مالکین امکان پذیر است و تفاوتی میان مالک و مستاجر نیست 

در قانون بابت پارک خودرو در پارکینگ‌،قانون فرقی بین مالک و مستاجر نگذاشته.

سلام

خیر 

سلام خیر، چنین «قانونی» که مالک حق دارد چند ماشین پارک کند ولی مستأجر حق ندارد اصلاً در قانون ایران وجود ندارد آنچه قانوناً معتبر است فقط و فقط اسناد رسمی پارکینگ، صورت‌جلسه تفکیکی، و مصوبات قانونی مجمع ساختمان است، نه این‌که مالک باشد یا مستأجر حق پارکینگ متعلق به واحد است، نه شخص یعنی اگر واحدی طبق سندش یک یا دو پارکینگ دارد، فرقی ندارد ساکن آن واحد مالک باشد یا مستأجر ومستأجر دقیقاً همان حقی را دارد که مالک واحد در آن سند دارد.

خیر ایشان نیز چنین حقی ندارند 

با سلام خیر ارتباطی به مالکیت یا مستاجر بودن ندارد 

درود؛: قانوناً هیچ تفاوتی میان مالک و مستأجر در حقوق مربوط به استفاده از مشاعات وجود ندارد و هر دو صرفاً حق استفاده از پارکینگ اختصاصی خود را دارند. پارک خودروی اضافی در قسمت‌های مشاع یا پارکینگ میهمان توسط هر یک از ساکنین، منوط به رضایت تمامی مالکین ساختمان است و ادعای همسایه شما فاقد وجاهت قانونی است.

 

سلام فقط حق پارک یک خودرو وجود خواهد داشت تفاوتی بین مستاجر و مالک  نیست 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص