درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پس گرفتن ملک توسط فرزند

با سلام بنده زمان خرید آپارتمان به اصرار همسرم آن را به اسم ایشان معامله کردم و سند گرفتم. حدود 3 سال بعد با توجه به مشکلات پیش امده از هم جدا شدیم و همسرم بنا به اصرار من آپارتمان را بنام فرزند 10 ساله ام سند زد و جدا شدیم. پس از جدا شدن بدلیل اینکه بعدا مشکلی پیش نیاد آپارتمان را بنام خودم سند زدم. حالا سوال بنده اینست که ایا فرزند من بعد از رسیدن به سن 18 سال می تواند آپارتمان را بنام خودش برگرداند؟ و چه راهی برای اینکه این مشکل پیش نیاید پیشنهاد می کنید؟ قبلا از راهنمایی شما سپاسگزارم.

پاسخ ها

سلام  نیاز به بررسی جزئیات انتقال ملک  است 

سلام خیر نمی تواند 

سلام و عرض ادب
اگر آپارتمان واقعا به نام فرزند صغیر منتقل شده و بعد شما به عنوان ولی، ملک او را به نام خودتان زده اید، فرزندتان بعد از رسیدن به رشد قانونی می تواند در صورت اثبات ضرر و رعایت نشدن مصلحتش، ابطال سند و برگشت ملک را بخواهد

کاربر محترم، انتقال ملک از نام فرزند به خودتان ممکن است در آینده توسط ایشان ابطال شود، لذا برای پیشگیری از این خطر حقوقی حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص