درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - درخواست مهریه بعد از فوت

سلام خدمت وکلای عزیز من 8 ماه پیش همسرم فوت کرده مادر همسرم در قید حیات هستن ما انحصار وارثت انجام دادیم ایشون از خونه وماشین سهم میبرن میخوان بیان ببخشن ولی پسرشون اجازه نمیده بیان سال 95 پدر همسرم فوت کردن که بازم برادراش نزاشتن اموال پدرشونم بین وراث تقسیم بشه ما هیچ مدرکی از اون مال نداریم ولی انحصار وراثت کردن قبلا حالا اگه از طریق مهریه اقدام کنم ایا اون ارث همسرمم میاد تو پرونده چون مدرکی نداریم یا مهریه رو از خونه خودم میدن ما باید چیکار کنیم که بتونم ارث همسرمم بگیریم

پاسخ ها

 مهریه شما از تمامی دارایی‌های همسر از جمله سهم‌الارث پدری ایشان قابل مطالبه است اما برای شناسایی قانونی این اموال و جلوگیری از تضییع حق‌تان حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

سلام و احترام

مهریه شما طلب مقدم از ترکه همسرتان است و قبل از تقسیم ارث باید از اموال باقی مانده ایشان پرداخت شود. اگر همسرتان از پدرش ارث برده ولی هنوز تقسیم نشده، سهم الارث همسرتان جزو ترکه او محسوب می شود و قابل پیگیری است،

 با سلام شما بفرمایید که مهریه شما چقدر است چه اموالی به جا مانده هزینه‌ها و مبالغ آنها به چه صورت است تا فوراً بتوانید بیشترین سهم را داشته باشید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص