درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سختی کار و بازنشستگی

سلام . من در چاپخانه مشغول بکار هستم و 26 سال و 8 ماه سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی دارم که از این مدت سابقه ، 36 ماه آن را بیمه بیکاری گرفتم و 18 ماه اون هم سربازی هستش که به سابقه من اضافه شده است . یکسال پیش برای سختی کار اقدام کردم و اداره کار 15 سال از سابقه منو بعنوان سخت و زیان آور تایید الف قبول کرد ، الان سن من 47 سال هستش ، حالا سوال اولم اینه که من چند ماه دیگه باید کار کنم تا بازنشسته بشم ؟ سوال دومم اینه که ، رای اداره کار برای من تاریخ آبان ماه 1404 تایید شد ، می خواستم بدونم این رای تا کی اعتبار داره تا من کسری سابقه ام را تکمیل کنم ؟ سوال سومم اینه که میانگین دو سال حقوق من 13میلیون تومان میشه ، و حداقل حقوق کارگر ساده امسال حدود 17 میلیون هستش ، من اگه بازنشسته بشم 13 میلیون میانگین حقوق را به من میدن یا 17 میلیون حداقل حقوق کارگر ساده را . در ضمن الان 7 اردیبهشت ماه 1405 هستش ، لطفاً وکیل محترم توضیح کامل و قابل فهم بفرمایند و سه سوال را جواب بدن . با تشکر فراوان

پاسخ ها

وضعیتت به این شکل است شما در حال حاضر ۱۵ سال سابقه سخت و زیان‌آور تایید شده داری و طبق قانون برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور باید حداقل ۲۰ سال سابقه سخت داشته باشی بنابراین لازم است حدود ۵ سال دیگر در همان شغل سخت و زیان‌آور و بدون وقفه مؤثر کار کنی تا امکان بازنشستگی بدون شرط سنی برایت فراهم شود و در صورت حفظ شرایط کاری حدود سال ۱۴۱۰ می‌توانی بازنشسته شوی رأی اداره کار که در آبان ۱۴۰۴ صادر شده تاریخ انقضای مشخصی ندارد و تا زمانی که در همان شغل سخت مشغول باشی و شغل سبک‌تر یا وقفه طولانی در بیمه نداشته باشی معتبر باقی می‌ماند و می‌توانی با همان رأی کسری سابقه سخت خودت را تکمیل کنی در مورد حقوق بازنشستگی مبنای محاسبه میانگین حقوق و مزایای مشمول بیمه دو سال آخر قبل از بازنشستگی است اما طبق قانون حقوق بازنشستگی نباید از حداقل حقوق مصوب همان سال کمتر باشد بنابراین اگر میانگین دو سال آخر تو ۱۳ میلیون تومان باشد ولی حداقل حقوق مصوب سال بازنشستگی حدود ۱۷ میلیون تومان یا هر رقم بالاتر باشد تأمین اجتماعی موظف است حداقل حقوق مصوب را به تو پرداخت کند و حقوقت کمتر از حداقل نخواهد بود.

سلام  با توجه به توضیحات شما فعلا  امکان درخواست بازنشستگی برای شما وجود نخواهد داشت 

 با توجه به توضیحات امکان بازنشستگی نیست 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص