با دورد.
بستگی به پرونده دارد.
در قانون جلب و دستگیری با شاکی نیست.
اما در رویه بنا به دلایلی در بیشتر پرونده ها که جنبه خصوصی دارند برای جلب ، شاکی باید تقاضا دهد و برگ جلب بگیرد متهم را شناسایی کند و پلیس را خبر کند تا متهم دستگیر شود و بعد اگر قرار صادر شد آزاد و یا اگر حبس دارد به زندان اعزام میشود.
در برخی جرایم هم مانند مواد یا سرقتهای مهم و قتل و . . . دستور جلب به ضابطین قضایی ارسال و اونها خودشان متهم را پیدا و دستگیر می کنند و یا در پرونده دیگری متهم جلب شده یا در پرونده دیگری جلب نشده ولی سند نداشته و گیر کرده و گاهی هم در جرایم مهم قبل از احضار و بازپرسی جلب شخص صادر می شود.
سلام بله شاکی باید درخواست صدور حکم جلب را مطرح نماید
کاربر محترم چنانچه شناسایی نشده حکم جلب برای چه کسی باید صادر شود ؟؟!!
با سلام اگر متهم شناسایی نشود میتوان درخواست جلب نمود اما در هر صورت باید متهم را بیابید تا بتوانید آن را جلب کنید اینکه چقدر زمان میبرد بستگی به این دارد که متهم کی پیدا شود