نیازمند بررسی بیشتر و گفتگوی متقابل است تا اظهار نظر دقیقی بتوان کرد و راهنمایی شوید
سلام و عرض ادب
الزام کلی به اینکه ۳۰ درصد زمین را رایگان به دهیاری، جهاد یا امور عمومی بدهید، بدون مجوز قانونی معتبر قابل قبول نیست. در آرای دیوان عدالت اداری هم اصل بر این است که دریافت وجه یا مال از مردم نیازمند مجوز قانونی است و دهیاری یا بنیاد مسکن نمی توانند صرفا در قبال ورود زمین به محدوده یا تغییر کاربری، مالک را مجبور به صلح نامه و واگذاری سهم کنند
مسائل ملکی و ثبتی به گونه ای نیست که صرفا سوال و جواب کوتاه حقوقی بتواند راهگشا باشد چرا که باید اسناد و مدارک بصورت دقیق و کامل رویت شود سپس میتوانیم در این زمینه اظهارنظر نهایی و کاملی داشته باشیم چرا که مسائل ملکی و حقوقی به گونه است که گستردگی آن عملا امکان اظهارنظر در این رابطه را بدون رویت اسناد و مدارک و گفتگوی متقابل از ما سلب میکنید
بنیاد مسکن پیگیری فرمایید
سلام در قانون موارد زیر وجود دارد اگر زمین شما برای معبر (کوچه/خیابان) و خدمات عمومی قرار گیرد در طرحهای شهری: غیرمجانی نیست. دولت باید براساس قیمت کارشناسی خسارت بدهد در طرح هادی روستا هم بدون پرداخت خسارت، نمیتوان زمین شخصی را تملک کرد مگر اینکه شما بخواهید زمین را تفکیک کنید → آن وقت بخشی از زمین برای معبر بهعنوان «سهم خدمات» در نظر گرفته میشود اما باز هم این فقط هنگام تفکیک اختیاری شماست و نه در حالت عادی.