درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - گزینه استعلام در دولت من

من برای تحقق هدفی اقدام به ثبت محل سکونت خود در سامانه دولت من کردم به محض ثبت نهایی یه پنجره دیگر باز شد تحت عنوان استعلام دستگاهها که 5الی 6 مورد زده هر یکماه و گاهی کمتر اخیرا با نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از محل سکونتم استعلام گرفته شده آیا منظور پنجره همین است؟ واگر اینطور چرا نیروی انتظامی این تعداد از محل سکونت من استعلام گرفته آیا برای هدف دستگیری من به دلایلی که نامشخص است این استعلامات گرفته شده ؟ متشکرم

پاسخ ها

استعلام نشانی و اطلاعات هویتی در خدمات دولت الکترونیک، احراز سکونت، خدمات انتظامی، گذرنامه، تعویض پلاک، گواهینامه یا خدمات مشابه ممکن است انجام شود. اگر احضار، جلب یا پرونده قضایی باشد معمولا باید از مسیر ثنا یا مرجع قضایی به شما ابلاغ شود. برای اطمینان، از پشتیبانی دولت من یا همان دستگاه، علت و مستند استعلام را بخواهید

خیر استعلام ها باید اخذ گردد

سلام 

بله، پنجره‌ای که در سامانه «دولت من» با عنوان چیزی مثل «استعلام دستگاه‌ها» یا «مشاهده استعلامات دستگاه‌های اجرایی» باز می‌شود، معمولاً نشان می‌دهد که کدام نهادهای دولتی اطلاعات شما (مثل نشانی محل سکونت) را از پایگاه‌های دولتی بررسی کرده‌اند. این بخش برای شفافیت گذاشته شده تا ببینید چه سازمانی به داده‌های شما مراجعه کرده است.اما چند نکته مهم  این استعلام‌ها لزوماً به معنی اقدام قضایی یا قصد دستگیری نیست نهادهای مختلف برای کارهای عادی اداری ممکن است نشانی افراد را استعلام کنند، مثل به‌روزرسانی اطلاعات هویتی در پایگاه‌های دولتی بررسی نشانی برای خدمات پلیس +۱۰ یا امور راهنمایی و رانندگی امور مربوط به گذرنامه، نظام وظیفه، خودرو، یا پرونده‌های اداری و تطبیق آدرس در سامانه‌های مختلف دولت

سوالات مرتبط

وکلای متخصص