درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شهادت

سلام وقت بخیر بنده در یک پرونده کیفری ضرب و جرح فامیلی‌ به عنوان شاهد در دادسرا شهادت داده ام . هنوز دادگاه تشکیل نشده . میخوام بدونم دادگاه ممکنه من را برای شهادت دوباره احضار کنه و آیا من میتونم نرم؟ اگه نرم چه عواقبی برای من داره ؟ اگه برم میتونم شهادت ندم دوباره ؟

پاسخ ها

با سلام بله امکان رجوع مجدد وجود دارد

سلام امکان احضار از سوی دادگاه وجود دارد و در صورت عدم حضور، شهادت از شُمار دلایل خارج خواهد شد.

سلام بله ممکن است  احضار شوید 

سلام بله ممکنه ولی معمولا یکباره ...اگر نروید ممکنه جلب بشید اگر شهادت شما خیلی مهم باشه و دوبار احضار بشید و تشریف نبرده باشید شاید جلب کنن

بله دادگاه می‌تواند برای تکمیل تحقیقات شما را دوباره به‌عنوان شاهد احضار کند و عدم حضور بدون عذر موجه باعث جلب یا معرفی با ضمانت می‌شود چون شهادت تکلیف قانونی است.  اگر حاضر شوید اما نخواهید دوباره شهادت دهید، فقط در صورتی می‌توانید امتناع کنید که یکی از موارد معافیت قانونی از ادای شهادت بر شما صدق کند وگرنه دادگاه شما را ملزم به ادای شهادت می‌کند.

بستگی به تصمیم مقام قضایی دارد، اما اصولا نیاز به حضور مجدد نیست

درود 

در صورت ابلاغ و عدم حضور شما بدون دلیل موجه،قاضی می تواند دستور جلب شما را صادر کند تا برای ادای شهادت حاضر شوید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص