درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت

پدرم 66فوت کرده دران موقع یک کاغذ نوشتن که زمین و باغ را ب یک پسرش داده ایا امروز بقیه برادران میتوانن سهم خود را بگیرن ما6برادریم یک برادر یک مقدار زمین هم فروخته

پاسخ ها

با سلام اگر به صورت قانونی منتقل شده باشد متعلق به پسر است

سلام اگر وصیت کرده که وصیت فقط برا یک سوم زمین درسته مگر اینکه همه وراث وصیت قبول کنن اما اگر انتقال داده که فقط انتقال گیرنده مالکه

اگر پدرتان فقط یک کاغذ عادی نوشته و صلح‌نامه یا هبه‌نامه رسمی تنظیم نکرده باشد این نوشته ارزش انتقال مالکیت ندارد(البته بشرط آنکه این برگه دلالت بر هیچ نوعی از انتقال نکند)و تمام اموال او طبق قانون بین همه وراث تقسیم می‌شود.  بنابراین سایر برادران می‌توانند سهم‌الارث خود را مطالبه کنند و اگر برادری بدون اجازه بقیه زمینی فروخته باشد معامله نسبت به سهم دیگران باطل و قابل مطالبه است.

وصیت تا ثلث نافذ است

اگر در قالب وصیت بوده تا ۱/۳ اموال معتبره اگر منظور انتقال قطعی در زمان حیات بوده قضیه فرق داره .اعتبار برگه هم مهم هست

سوالات مرتبط

وکلای متخصص