درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - عنوان پرونده

باسلام وخداقوت بنده زمینی 6دانگ خریداری کردم اما فروشنده سند را انتقال نمیداد به این خاطر دادخواست الزام به سند تنظیم کردم .پس از چند ماه با توجه به نتیجه کارشناس دادگاه حقوقی متوجه شدم 3دانگ زمین مال غیر بوده . شکایتی مبنی بر فروش مال غیر مطرح کردم و در دادگاه کیفری هم جرم محرز شد و فروشنده محکوم به فروش مال غیر شد . حال پس از گذشت 3 سال هنوز هیچ سهمی از زمین به نامم نشده حتی آن قسمت از 3دانگ متعلق به فروشنده . اگه الان از دادگاه حقوقی بخوام 3دانگ متعلق به فروشنده رو که قانونا به نامشه الزام کنه و نسبت به 3دانگ متعلق به غیر پرونده را منوط به نتیجه دادگاه کیفری تا نتیجه قطعی بشه،امکانش هست یا چون در موضوع پرونده کیفری عنوان شکایت را نسبت به 3 دانگ مال غیر مطرح نکردم مشکل بوجود میاره؟

پاسخ ها

مطابق رای وحدت رویه 811 دیوانعالی کشور، غرامت به نرخ روز متصور است

با سلام: بله میتوانید درخواست تنظیم سند نسبت به سهمی که خوانده مالک است انجام شود.

سلام به طور خلاصه: بله، اصولاً امکانش هست که در دادگاه حقوقی درخواست کنید حداقل ۳ دانگ متعلق به خود فروشنده به نام شما منتقل شود و نسبت به ۳ دانگ مال غیر تعیین تکلیف بعد از نتیجه نهایی پرونده کیفری انجام شود. اینکه در شکایت کیفری فقط فروش مال غیر را مطرح کرده‌اید معمولاً مانع رسیدگی حقوقی به انتقال سهم متعلق به خود فروشنده نمی‌شود

سوالات مرتبط

وکلای متخصص