مشاوره حقوقی رایگان - بیمه بیکاری

باسلام و احترام پرسنل شرکتی هستم که در آبان 1402 منحل شد و پرسنل در دفتر شرکت تا 20 فروردین 1403 حضور داشتند و شکایت از شرکت را در تاریخ یکم اردیبهشت 1403 به اداره کار تقدیم کردند. رای بدوی هیات تشخیص همان 20 فروردین را خاتمه کار پرسنل تایید کرد رای تجدید نظر و قطعی متاسفانه 29 اسفند 1402 را تایید کرد. حالا ما برای تعلق بیمه بیکاری به مشکل برخوردیم و تایید نمیکنند و میگویند یک روز بیشتر از 30 روز فرصت ارائه شکایت هست درصورتیکه ما که علم غیب نداشتیم که بعدا قراره اداره کار بعد از یکسال ، رای را در 29 اسفند صادر و تایید کنه ! الان چیکار باید بکنیم آیا راهی داره ؟

پاسخ ها:


با سلام رای هیئت حل اختلاف ظرف سه ماه قابل شکایت در دیوان عدالت اداری می‌باشد. 

توجه داشته باشید که رسیدگی در دیوان عدالت اداری زمانبر است و ممکن است تا یک سال نیز زمان ببرد از طرفی با توجه به توضیحات ارائه شده ممکن است رأی مذکور تأیید شود .

16:46:46   1404/8/24

سلام برای حل تعارض تاریخ خاتمه کار با نیاز سی روزه بیمه بیکاری باید با استناد به قانون کار و قانون تامین اجتماعی درخواست اصلاح تاریخ خاتمه خدمت را در شعبه تامین اجتماعی ثبت کرده و رای اداره کار را به دلیل فقدان آگاهی قبلی و تغییر تاریخ در مراحل بالاتر غیرقابل استناد برای شما بدانید و هیات بدوی تامین اجتماعی ملزم به بررسی واقعیات اشتغال است

ارایه لیست حضور و مدارک پرداخت حقوق تا بیستم فروردین و شهادت همکاران به ادامه کار در این بازه معمولا موجب پذیرش تاریخ موخر توسط شعبه می شود و در صورت رد می توانید در دیوان عدالت اداری با طرح شکایت ابطال تصمیم تامین اجتماعی به دلیل مغایرت با واقعیت و تضییع حقوق بیمه ای درخواست کنید

دیوان طبق رویه تاریخ واقعی قطع رابطه کار را ملاک تعلق مقرری می داند و تصمیمی که بدون امکان پیش بینی شما بر پایه تاریخ قدیمی صادر شده را قابل نقض می شناسد

طرح شکایت در دیوان باید فوری باشد تا وقفه زمانی به عنوان انصراف تلقی نشود و با درخواست دستور موقت بتوانید جریان پرونده بیمه بیکاری را متوقف و وضعیت خود را تثبیت کنید

با این مسیر معمولا تاریخ واقعی خاتمه خدمت احیا شده و مقرری بیکاری برای شما برقرار می شود

16:48:43   1404/8/24

از طریق سامانه جامع روابط کار پیگیری متصور است

21:34:24   1404/8/24
این پاسخ از طریق هوش مصنوعی پیشنهاد شده و توسط وکیل ویرایش و تایید شده است.

براساس ماده 7 قانون بیمه بیکاری، کارگر باید ظرف مدت 30 روز از تاریخ بیکار شدن، درخواست بیمه بیکاری خود را به اداره کار و رفاه اجتماعی ارائه دهد. چنانچه هیأت‌های حل اختلاف و تشخیص اداره کار در تعیین تاریخ خاتمه کار اشتباه کرده باشند، شما می‌توانید با ارائه مستندات معتبر (مانند فیش‌های حقوقی یا حضور در محل کار تا تاریخ مشخص) به دیوان عدالت اداری شکایت نمایید و درخواست اصلاح رأی نمایید. به استناد رأی 657 مورخ 1388/08/23 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، دیوان می‌تواند در مواردی که مغایرتی با قانون مشاهده می‌شود، رأی را نقض کرده و به مرجع صالح برای رسیدگی ارجاع نماید. بنابراین، شما می‌توانید با مستندات مناسب و قانونی به دیوان عدالت اداری درخواست تجدیدنظر در رأی دهید.

سوالات مرتبط

تاثیر حکم دادگاه بر بیمه بیکاری
سلام وقت بخیر! حدود 4 ماهه برای بیمه بیکاری اقدام کرده ام و هنوز مبلغی به حساب من واریز نشده و در این اثنا پرونده دادگاهی داشتم که الان حکم به رد مال و .... آمده است آیا دادگاه از مبلغ واریزی احتمال...
بیمه تامین اجتماعی
باسلام، پدرم تو یه شرکتی کار میکرد که 16 سال سابقه بیمه داره و 4ماه دیگه 60 سالش پر میشه شرکت 2 روزه بی دلیل انداختش بیرون میخواستم ببینم میتونه از بیمه بیکاری که تا الان استفاده نکرده بگیره تا سن 64س...
بیمه بیکاری
سلام من از تاریخ 1398/02/24 بیمه رد شده واسم تا تاریخ 1398/08/18 اگه واسم بیمه رد بشه میتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟...
دادخواست شکایت بیمه و مزایا
با سلام اینجانب مدت 11 ماه در شرکتی مشغول به کار بوده ام که اکنون بدون عذر موجه اخراج شده ام. با توجه به اینکه بیمه اینجانب در 2 ماه آخر از طرف شرکت پرداخت نشده و از طرفی برای اقدام بیمه بیکاری یا با...
بیمه بیکاری
با سلام با حدود 4 سال سابقه در یک شرکت قراردادم تمدید نشد و الان 7 ماهه برای بیمه ی بیکاری اقدام کردم من در شرکت پخش دارو ویزیتور بودم و علاوه بر حقوق ثابت به نسبت فروشم پورسانتم دریافت میکردم و کل ای...