با سلام.
حتما همراه با تمامی مدارکی که نشون بده شما اونجا مشغول به کار بودید (از جمله مدارک بیمه، پرینت واریزیهای کارفرما، پرینت پیامکهای کارفرما مبنی بر درخواست انجام کار مشخصی) به اداره کار مراجعه کنید. مطمئنا استفاده از وکیل در این مسیر خیلی بهتر کمک حالتون خواهد بود.
با همان فیش حقوقی و سابقه بیمه میتوانید درخواست خود را به اداره کار محل بدهید
بر اساس ماده ۵۱ قانون کار ایران، ساعات کار کارگران نباید از ۴۴ ساعت در هفته تجاوز کند، و شما نمیبایست در ماه بیش از ۱۹۶ ساعت کار کنید. تعداد ساعات کار بیش از این میزان باید به عنوان اضافهکار با نرخ اضافه پرداخت شود. همچنین، بنابر ماده ۶۳ قانون کار، در روزهای تعطیل رسمی و جمعه هر هفته، کارگر باید استراحت داشته باشد و اگر کار کند، باید حقوق اضافه دریافت کند. علاوهبراین، طبق ماده ۷۵ قانون کار، کارگران حق دریافت دو ماه عیدی و پاداش و یک ماه پاداش پایان کار را دارند. در صورت عدم رعایت این حقوق، شما میتوانید به اداره کار شکایت کرده و حق و حقوق خود را مطالبه کنید. داشتن مدارکی نظیر بیمه و فیش حقوقی و شاهد میتواند به اثبات ادعای شما کمک کند. در ضمن اگر اخراج شدید درخواست بیمه بیکاری هم می توانید بدهید
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.