مشاوره حقوقی رایگان - فروش کالا

سلام من مغازه کتونی فروشی دارم مشتری یک هفته پیش از من کتونی خریده رفته پا پوشیده بعد یک هفته اومده میگه کمی از زیره کتونی باز شده پولم بده.. من باید پولش پس بدم

پاسخ ها:


سلام مشتری بعد از استفاده از کالا و آسیب به آن، نمی‌تواند نسبت به بازپس‌گیریِ پولِ خویش اقدام کند. لازم بود در همان روزهای ابتدایی و بدون استفاده از کفشِ کتونی، آن هم با توافق، پولِ خود را پس بگیرد.

17:24:16   1404/6/9

اصل بر صحت و لزوم قراردادها بوده و فسخ یا استرداد نیاز به دلیل دارد

22:59:57   1404/6/15

توافق کنید 

17:14:18   1404/6/9

سلام و عرض ادب
اگر عیب از جنس و تولید بوده و استفاده نامتعارف ثابت نشود، خریدار حق مطالبه تعمیر، تعویض یا استرداد ثمن دارد. اختلاف را از طریق اتحادیه صنف و تعزیرات پیگیری کنید و نظر کارشناس درباره عیب را ضمیمه نمایید.

14:55:41   1404/6/9

سوالات مرتبط

قرارداد
با سلام. عرض ادب؛ هنگام تحویل کالا به تعمیرکار شروطی بین مشتری و تعمیرکار به صورت شفاهی رد و بدل می شود؛ مثلا علت خرابی مقدار هزینه این مطالب شفاهی را تحت کدام قرارداد حقوقی مکتوب کنیم‌ ضمنا اگر ...
واریز اشتباه وجه به کارت
سلام وقت بخیر حدودا 20‌ روز پیش‌ مبلغ 200 هزار تومان به کارت بنده توسط یک مشتری واریز شد برای خرید یک جفت کتونی چون من انلاین شاپ دارم بعد از واریز وجه از مشتری درخواست آدرس، نام و... برای ا...
استرداد وجه کالا
سلام وقت بخیر چند ماه پیش یکی برای خرید کالایی 30 میلیون بحساب بنده واریزی انجام دادن اما بنا ب دلایلی نشد وسیله بیاریم پول رو عودت زدیم اما الان رفته شکایت کرده چرا سود ندادی...
مغایرت کالای سفارشی
سلام وقت بخیر از پرده فروشی واقع در...... پرده خریدم تو مغازه به آقای فروشنده گفتم پرده رو چک کنم گفتن نیاز نیست وقتی اومدم خونه دیدم پارچه پرده اونی نیست که من انتخاب کرده بودم حالا فردا باید دوباره ...
عدم ارسال کالای خریداری شده
با سلام بنده از یک مجموعه کالایی خریداری کردم و کل مبلغ رو واریز کردم اما بعد از یک ماه اقدام به ارسال کردن که من اعلام کردم با این تاخیر زمانی نیازی به جنس ندارم و درخواست عودت هزینه رو داشتم. تمامی ...