مشاوره حقوقی رایگان - فرصت کارفرما جهت پرداخت حق بیمه های واریز نشده

با عرض ادب و احترام بنده بابت 3 سال کامل عدم واریز بیمه بابت سال های 79 تا پایان 81 خود از کارفرما که اداره دولتی میباشد به تأمین اجتماعی شکایت کرده و رای مثبت به نفع خود گرفتم و حال سوالم این است که کارفرما تا چه زمانی فرصت واریز این 3 سال حق بیمه دارد؟ کارمند تامین اجتماعی به من گفت که کارفرما تا 18 ماه فرصت دارد آیا این ادعا درست است؟

پاسخ ها:


کارفرما ملزم به اجرای رای قطعی سازمان مربوط است و مطابق قانون بیمه تامین اجتماعی و فرصت‌های قانونی مشخص عمل می‌شود

09:19:26   1404/3/11

سلام از دفتر خدمات قضایی اجراییه بگیرید

12:59:26   1404/3/10

با سلام حضورا از طریق بیمه موضوع را پیگیری کنید و یا اینکه با شماره 1420 تامین اجتماعی تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

14:49:54   1404/3/10

کارفرما موظف است، طبق رأی صادره، در اسرع وقت، بعد از آنکه که شما تقاضای صدور اجرائیه کرده‌اید و سپس، پرونده اجرایی در اجرای احکام تشکیل شد، اقدام نماید.

13:23:46   1404/3/10

در مورد رأی قطعی صادرشده از سوی هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی یا مراجع شبه‌قضایی در رابطه با الزام کارفرما (حتی کارفرمای دولتی) به پرداخت حق بیمه معوق: پاسخ کوتاه: بله، ادعای کارمند تأمین اجتماعی درست است. طبق ماده 50 قانون تأمین اجتماعی، کارفرما پس از صدور برگ قطعی مطالبه، تا 18 ماه فرصت دارد بدهی خود را پرداخت کند، و در صورت عدم پرداخت، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند از طریق اجرای ثبت یا مراجع قضایی برای وصول مطالبات اقدام کند. --- جزئیات حقوقی: طبق ماده 50 قانون تأمین اجتماعی: > «در صورتی که کارفرما از پرداخت حق بیمه خودداری کند، سازمان می‌تواند مطالبات خود را به‌استناد برگ‌های تشخیص صادره به وسیله اجرای ثبت و یا از طریق مراجع قضایی وصول نماید. مهلت پرداخت بدهی‌های قطعی‌شده (اعم از بدهی کارفرما به لحاظ حق بیمه، جریمه و...) حداکثر 18 ماه از تاریخ قطعی شدن می‌باشد...» --- نکات مهم: 1. مبدا محاسبه 18 ماه: از تاریخ قطعیت رأی یا صدور برگ قطعی مطالبه است، نه از تاریخ شکایت یا طرح دعوی. 2. اگر کارفرما اقدام نکند: سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند با اجرای ثبت یا معرفی به دادگاه حقوقی نسبت به وصول طلب خود اقدام کند. در صورت تأخیر بیشتر، جرایم تأخیر پرداخت نیز به بدهی افزوده می‌شود. --- اگر شما رأی قطعی را گرفته‌اید، پیشنهاد می‌شود از شعبه تأمین اجتماعی خود یک نسخه از برگ قطعی مطالبه و زمان ابلاغ آن به کارفرما را پیگیری کنید تا دقیقاً بدانید مهلت 18 ماهه از چه زمانی شروع شده.

13:00:14   1404/3/10

درود و وقت بخیر، صدور وکالت‌نامه جدید ولو موقت به شخص ثالث هیچ منافاتی با وکالت بلاعزل قبلی ندارد و از منظر حقوقی، در صورتی که مفاد وکالت جدید صرفاً محدود به تعویض پلاک باشد و حق توکیل به غیر نیز در وکالت قبلی پیش‌بینی شده باشد، ایرادی متوجه شما نخواهد بود؛ با این حال بهتر است وکالت‌نامه دوم را مقید به انجام صرفاً "امور تعویض پلاک" نمایید تا مسئولیت احتمالی انتقال مالکیت یا سوءاستفاده پیش نیاید. در پناه یزدان باشید و چنانچه پاسخ سوال برایتان مطلوب بود لطفاً در قسمت نظرات به بنده امتیاز پنج بدهید.

01:03:51   1404/3/16

سوالات مرتبط

وزارت کار
با سلام بنده در کارگاهی کار میکنم از سال 97 کار میکنم تا الان نه بیمه کرده نه مزایا امسال میخواد قرارداد امضا کند از سال جدید 99 حقوق را دستی پرداخت میکند بنده را راهنمایی کنید مرخصی در سال 10روز ساعت...
دریافت دیه و حق خسارت بدنی
با سلام.بنده در تاریخ 1395/11/12 در محل کارخانه دچار یک حادثه شدم که به علت شکسته شدن یه قطعه آچار آلن سایز 12 که بین دو جک گیر کرده بود و پرتاب شدن و اصابت به سمت راست گردن اینجانب،به بیمارستان اعزام...
بیمه واریزی شرکت
با سلام و خسته نباشید من تا اخر برج 1 سال 99 در یک شرکت کار میکردم ... روز ششم برج 2 رفتم بیمه درخواست بیمه مشاغل ازاد دادم و فرم پر کردم که بیمه خودم را از برج 2 واریز کنم. شرکت قبلی همیشه یک ماه بعد...
شکایت از کارفرما
سلام بنده با خانومم واسه یه خانواده 4 ساله کار می‌کنیم خانومم پرستار بچشه منم راننده خانوادشون ولی طی این چند سال به هر بهانه ای بیمه واسمون رد نکرده الان میتونم ازش شکایت کنم یا نه ؟...
الزام به دادن رضایت نامه علیرغم اجرای ناقص اجراییه توسط اجرای احکام؟؟؟؟
با سلام. مدتی کارمند شرکتی بودم و حقوق و بیمه ام را پرداخت نکردند. پس از شکایت به اداره کار شرکت محکوم به پرداخت حقوق بنده و واریز حق بیمه به استناد ماده 148 قانون کار گردید. پس از یکسال دوندگی و مسدو...