در این مورد، چند نکته حقوقی و فنی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید: 1. حریم راه 38 متری کمربندی: با توجه به اینکه زمین شما در حریم راه کمربندی قرار دارد، اصولاً در چنین مواقعی باید مقررات مربوط به حریم راه و ساختوسازها رعایت شود. حریم قانونی بهویژه برای راههای شریانی مثل کمربندیها معمولاً نیاز به عقبنشینی از ملک به منظور تأمین ایمنی و تسهیل در توسعه پروژههای شهری و زیرساختی دارد. 2. هزینه عرصه عقبنشینی: برای محاسبه هزینه عرصه عقبنشینی، معمولاً ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری صورت میگیرد. این کارشناسان با بررسی موقعیت دقیق زمین، قیمت منطقهای و میزان عقبنشینی مورد نیاز، مبلغ جبران خسارت یا هزینه عرصه را تعیین میکنند. در صورتی که زمین به حریم کمربندی تعلق داشته باشد، این هزینه معمولاً به عهده مالکین است، اما ممکن است شهرداری یا سایر نهادهای مسئول در صورت طرح جبران خسارت یا تهاتر با ملکهای دیگر، اقدامی انجام دهند. 3. امکان تهاتر: در صورتی که درخواست تهاتر با نهادها یا ارگانهای دولتی دارید (مثل شهرداری یا اداره راه و شهرسازی)، میتوانید با آنها مذاکره کنید. تهاتر به معنای مبادله ملک با زمین یا ملک دیگری است که در دست نهادهای دولتی قرار دارد. اگر زمین شما در تصرف دولت (حریم راه) باشد و سند مالکیت شما معتبر باشد، در برخی شرایط میتوانید درخواست تهاتر با نهادهای مسئول (شهرداری، اداره راه یا حتی منابع طبیعی) مطرح کنید، که این موضوع بستگی به سیاستهای منطقهای و تصمیمگیری نهاد مربوطه دارد. 4. مقررات مربوط به اراضی در حریم راه: بهطور کلی، برای هرگونه ساختوساز در حریم راهها، نهادهای مسئول (مثل دهیاری، شهرداری یا اداره کل راه و شهرسازی) باید هماهنگی لازم را انجام دهند. شما باید از این نهادها برای دریافت مجوزهای ساختوساز و جبران خسارت عقبنشینی مشاوره بگیرید.
با استعلامات محموله از جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و اداره راه و شهرسازی
سلام از دهیاری و اداره راه و شهرسازی و..
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.